Sunday, April 18, 2010

Dah ok..

Salam.. smlm tdo lewat, pg td payah giler nk bgn.. nsib baik x lewat gi tusen..huhuhu.. kat tusen arini ok je, melainkan karan asik tadak..bukan ape, aircond pnya part rosak, so dia tendang yg menatang board tuh.. dkt 8x kalo tak salah aku tadik..Cuma arini dalam 5 org xdtg.. Aji gtau aku yg bebdak byk gi nasyid & aktiviti len kat sekolah depa.. aku pn takpe je la.. cuma bln ni kureng skit sbb Auni stop sbulan..bapak dia ada kursus pe tah...jadik tak dpt nak anto dia.. rumah pn gedabak gak jauh,..dkt batu kurau tu (tgk betapa berkesannya teknik aku ngajar..tu pn tak dpt kpli & dpli gak)... sblm abeh klas tadik aku cek suma buku bebdak.make sure suma aku semak..bukan apa, aritu ada mak komplen dkt aji.. terjejas la nama aku..pdhal salah phm je pn..

ni la budaknya.. mak dia kata aku tak semak buku dia.. ade ke patut.. pdhal anak dia tak siap keja.. then aku suh siapkan kat umah..bila the next clas, kekdg xdtg sbb gi kenduri.. then bila dtg lak bukan utk subjek yg aku tak semak lg tuh. jd, tertangguh la.. pdhal, time clas yg berkenaan tuh dia tak dtg.. maklumla, sbtu & ahad subjek tak sama.. aku tak suka bebankan budak utk bawak suma buku.. yg pntg td aku dh semak buku dia..

abeh je clas kul 12.. aku trus gi PIKOM PC Fair balik.. nk tuko usb yg takleh guna smlm tuh.. then aku pn cari la auntie tu.. tp lum syif dia lagi.. dh tatau nk tnya sapa, aku tnya je sorg mamat ni..kata nak tuko usb..then dia pass aku ke bos dia kot..aku pn explain la dkt dia.. walopn aku tau bband ni mmg takleh guna usb hub, tp aku mcm xkesah sgt la..sbb dh terbeli pn.. pi mai pn dh rugi.. ingt nak tukaq yg satu hub je..dia cuma pjgkan wayar je..tp tokeh tu kata amek yg hub kpala 4 ni..



bukan apa, hub ni ada plug..leh add more power..memula aku test,mmg leh connect..tp lembab gila.. yela, data transfer lalu dkt satu medium yg mana data transfer rate dia lbh rendah dari direct transfer..so asik Dc je.. cam fedup je.. ingt cam nak give up dh..aku pn belek la hub tuh..baru aku pasan, yg dkt usb tuh, covering dia rubber je.. then aku amek pisau belit abah aku, aku pn ptg la getah tuh sebelah tepi..sampai la nampak besi usb tu..then aku try godek2 dkt laptop..cucuk la pelan2...plup, termasuk..ahahaha.. dgn bangganya aku pn menjerit kegirangan..xsangka idea giler aku slalu gak mendatangkan impak maksima..ehehehe..



lihatlah dunia.. agak senget la.. yg penting ley guna n tadak pape effect either utk speed bband or cooling fan & mouse aku.. bertapa Geniusis nya aku..ahahah..so skang, sape kata Laptop Toshiba L510 B400 takleh psg bband dgn mouse at the same time.. bukan takat mouse, pnuhkan satu hub pn tadak probs..tadi aku sempat pasang blutot aku sbb nak transfer pic2 nih..ahahaha.. hatiku kegirangan..

-Tertidor-

sblm aku online ni, aku dh tertidor dkt katil.. dok tepon Bad byk x..tp tak jawab pn..ngek toi..ingt nak ajak dia main cinuker..sorg2 mane jadik..alih, aku jaga je dh kul 12.. lepak bancuh milo jap..ingt nak tgk tv, tp dpn hall penuh org.. akak aku tido ngn anak2 buah.. leceh toi.. kalo dak ley layan CSI sat..ahaha...dh la..nak tgk lelong.com.my jap.. chow

0 comments:

Post a Comment