Saturday, April 24, 2010

MinGgu yG Bz..

MonDay 19 Apr 10..

Cuti time neh.. bday Sultan Perak.. siang tadak kemana pn.. lepak umah ngadap tenet je.. aku pn xingt aku watpe.. yg aku tau ptg tu aku tdo.. then bgn dekat kul 7..tlg2 bapak aku ngemas brg2 niaga dia..then aku trus siap gi tusen..mlm tu ada kelas..ikutkan cam malas je.. tp kang xmasyuk la..


dh nak sampai tusen, aku pn nampak la lmpu biru kat depan traffic light kfc kmt.. cuak gak..dan2 tarik seat belt.. elok nk kona, lmpu pn merah..jdik, aku stop je laa.. rupanya dpn traffic light tu ada xcden.. moto masuk bawah waja..cam horror je.. then bila dh jalan, aku nmpk ramei mat rempit tepi jln, ni sah2 membe2 depa neh.. dh pulis ada, sorg pn xbrani nak gi tgk2...huhu



then dalam clas, dapat lagi sorg dak baru..tp yg probs nya dia dtg kul 9.. kami dh kunci kot pintu tusen tu..nasib dia cerdik je..dia call ckgu krol then tnya ada clas x?? org tua tu pn tekujat la.. tu la.. iklan utk form 3 tanak letak nama aku.. pdn muka.. Budak yg masuk ni skolah bukit jana.. nama pelik skit..aku pn lupa dh..tp bgus..leh ngam kejap je.. xmcm Din K.E tuh.. smpi skang aku pn tatau nak teguq dia camne..kekdg bila time wat keja, dia wat muka blur je..hangen gak tgk..nk sound, maleh laa.. dh beso2 dak ni..kang majuk, rugi lak aku..

Jumaat 23 Apr 10

arini aku cuti, gaji nya pasai.. cam sonok je..pdhal xpun.. pg2 lagi aku dh kuar..gi la bank..aku pn park le depan public bank tepeng..mmg la line kuning.tp kejap je pn, nak cocok wit..elok aku nak kuar, aku nmpk penguatkuasa cam klam kabut blah..alih2 kena saman..kimak toi.. RM50 lak tuh.. common sense la skit.. mane de paking time pepagi tu..lgpn nak amek duit je..keta pn dpn atm machinenya area..at least wat2 la tunggu or tanya dulu..mmg la tu tugas dia..kena amanah..tp guna la logik sama.. kalo yg bukan sebangsa, takut lak dia nak saman..tu la sikap depa ni.. masuk ni dh 3 saman.. total je RM90.. saman melampau2..padahai tiket 3kupang je..dh tu,bila ngadu jalan blubang,parit sumbat,rumput xptg, diaorang jwb,"oh, tu bukan bawah bidang kuasa kami..tu keja jkr".. "owh ni jalan under state.bkn perbandaran pnya".. "kami akan hantar org secept mungkin utk baiki longkang,ptg rumput"..tu je ayat2 standard.. alasan mcm2..kalo bukan bidang kuasa, dan kalo jalan tu under JKR, jgn la kutip paking kat situ..suh la JKR yg wat & jga paking situ.. kalo bab nak menyaman,siap bleh bli mesin pe tah..print je resit saman..dulu tulih tgn je..skg dh kayo..byk kutip duit saman..beli mesin canggih dgn kamera skali..yg tu leh lak wat..pyh toi.. aku paking keta kat tepi kedai used car pn penguatkuasa dtg tnya tokei kdai..dia kata dh dkt setahun tgk keta aku kat situ tiap2 arii..itu pn dengki..padahal tu tanah kedai tu kot..bukan under kuasa perbandaran..byk lagi keja yg depa leh buat..tp dok dengki dkt aku gak..dulu time paking blakang stesen bus kmt xupgrade lg, depa saman keta area2 dpn je..pahal satu lot paking tu ada dekat 2oo keta.. perbandaran ley kutip dkt 2ribu dalm sehari..tp tanak lak..dok saman xsampai 10buah,then chow..gi lepak kedai Wak..kalo btol sgt, buat la keja dgn amanah..nape nak memilih..dh,tanak ngamuk lg..smbg citer lik...

then trus je aku gi wat gigi..blubang skit...nyilu gila..doktor kata lubang dh dlm..hahaha..mana taknya, dkt 3 bln aku bior je..tadak masa nak gi..pdn muka aku..dh nyilu gaban baru nak buat.. dktr nak cabut je..tamau aku..aku cakap tampei je,.. time dia cuci tu perit gila..ehahah..dia pn tak tnya aku..sib bek dia wat tampei guna kaler gigi.. abeh gak 50 awai2 pgi.. then gi bayo duit keta ngn ayor.. Auntie kat kaunter LAP tuh bekenan dgn baju LOTR aku..ehehe.. "They stole our precious and we want it back" ..dia tnya aku, apa yg depa curi.. aku glak je laa..ehehehe

balik tu aku trus tdo..pening pale bab seseme.. then bgn pn dh lewat..jumaat lak tuh.. aku pn siap la.. aku gi Masjid TM.. kalo dkt p.assam tkt dh stat semayang.. jadik aku pn gi la sana.. cam besa laa.. orang mmg ramei kat sni..dgn bebudak mrsm,seratas, askar lagi.. time nak kuar tu, jem gak..




Arini 24 Apr 10...

bgn lewat..smlm online smpai kul 4..then sempat cek air keta je..nak basuh pn tak sempat dh.. trus mandi n siap gi tusen.. ondaway, Haji call aku.. dia tnya aku mai ke x? aku pn cuak dh.. pdhal ada lagi 10mnt.. class kul 9.. aku kata la aku otw..then aku bru tringt..kemarin aku dgr anank buah aku gtau mak aku yg arini diaorang ada sekolah...ganti cuti raya...elok je sampai..aku nmpk nurul sorng2 makan aiskrim kat bawah.. aduh.. cam ramei je xdtg.. nek2 atas, snggh pn.tadak sapa dtg lagi.. aku pn cakap dkt aji..kalo stgh jam lagi tadak...aku anto la nurul ni balik...aji pn ok je..dlm dok tunggu tu..aku pn lepak la ngn aji.. dia pn basuh la aku.. citer ttg biz ikan kelisa.. aku pn layan je la.. mmg best.. tp modal bukan skit.. takat kelisa silver tu, aku mampu la.. sekoq baru 30..eheheh..sampai la 9.40... aji pn ajak chow.. aku pn blah la.. anta la si nurul ni balik..kat taman mewah.. budak ni pn satu.. elok dh lalu dpn simpang2 yg berkenaan, baru dia nak gtau suh kona.. ingt keta rally pe..tp takpe...aku xmarah sbb dia cumei..then aku pn chow.. paastu baru tringat....

aku baru tingat yg aku nak try cuci radiator keta.. sbb aku pn tatau pnah cuci or x.. then coolant pn cam dh sket je.. dulu slalu gi servis produa, so cek2 penuh je.. tp skang dh wat kat kdai luar..so nak kna la blajaq skit..sampai je kdai, aku tnya la tokei tu..dia kata skali coolant, rm70..coolant lak pakei yg toyotanya.. cam bebaloi je.. aku pn on je la.. coolant toyota mmg feymes dalam blog keta produa..tokei ni wat kije sorang je..tp smart argh dia wat.. satu2.. besih arr kije dia.. fokus..xnyembang pape pn.. aku lak jadi cam orang gile...abeh je cuci, dia pasang sume blk, then dia stat enjin.. lama gak..dkt 15minit dia rem2 enjin keta.. then dia kata dh siapp...aku mcm.. "btoi ka?"..bkn pe, aku tgk asap dok kuar kot radiator tuh..xberenti..aku pn tnya la dia..dia kata wap..yela, baru pas cuci...then benda panas, mesti la brasapp..ngek toi aku..ahahahah




ingt cam nak kuar mlm ni..dh 2 minggu tak kuar lepak main cinuker dgn bad..tp cam maleh pn ada..duit abeh byk dh..keta xsevis lagi..alih2 tadi aku cuci keta ngan wax skali..pnat gile.. then aku lepak tgk Star World... time tu baru aku tau Glee tu best ropenya...ehehehe..pasni mesti layan laa...


0 comments:

Post a Comment