Monday, December 27, 2010

TouGh Week..

Salam.. lama xupdate blog dgn personal entry.. huhuhu.. maklum la.. bz skit.. tambah lak dh nak dekat year end ni.. btambah bz la aku.. nak kena prepare silibus utk tusen tahun depan lg. then kije kat bank pn cam dh bertambah2 gara2 2nd Auditor dari Head Office nak mai utk audit skali lg memandangkan 1st audit pnya report dekat branch aku tak memuaskan.. fenin2..

Dalam pada dok pk byk mende2 yg tak best, ada gak mende yg best terjadik.. cthnya mcm bila loan bad approved dan aku dapat merasa & blajo ttg keta baru dia.. ahakz.. byk mende yg kita tatau kot.. then loan aku gak dh approved dan keta Viva dh kuar.. walopn aku tak guna, tp cam excited gak la.. nama aku kot loan tuh walopn mak apak aku yg guna.. keta yg aku guna skang, loannya nama akak aku.. ahakz.. berbelit2.. 

Pas balik dri Suzuki service dekat Bagan Ajam (sesat kot.. GPS tipuk), ptg tu trus aku suh pak aku tukaq sport rim Viva tuh.. sib bek dia amik rim OEM ni mahei skit.. jadik tak banyak la kena cover.. lgpn, mmg tadak duit, cuma leh tukaq ni pun sbb aku amek balik rebet yg Perodua kasik.. cari pnya cari, rim yg apak aku aim dah tarak.. ada orang dh balun dulu.. so, kebetulan ada stock baru sampei.. cek la 1 per 1.. bley laa.. tp tak bape semat.. sampai la last skali, mamat bangla tuh dapt 1 rim yg aku sndrik pun dok aim gak.. ahahah.. so, bila dh nampak ngam ngn keta, trus tukq skali dgn tayar Kumho Ecsta Sp KU31.. 

 

Pastuh, trus gi kedai tinted.. apak aku cam tak berminat dgn Aircool ni.. padahal dh dekat 5 keta family kami guna tinted tuh.. ok je kot.. sampai la bila tokei ni pasang video tunjuk mcm mana ada sorang macha ni ketuk cermin yg ada tinted tuh.. 

“tak kuat..tgk tadik dia katok kuat..skang pelan skit” kata pak aku.. tokei tu pun jwb “tngu.. nnt ada lg”.. ahahah.. sampai la part yg last tuh bila macha tuh hempuk kuat nak mampuih.. begegaq kot keta tuh.. tp cermin crack spot kecik je.. trus mak aku sound “pasang hat ni”.. ahaha.. tp masalahnya kena dtg esok la plak.. ptg ni keta byk.. 



Dlm pada tuh, aku dok sibok wat pojek menambah kapet lam keta.. memandangkan kapet lama cam cun & tak seswai jika kotor, so aku pun bli la kapet besaq dalam 2 meter kot.. RM35 je.. adik Bad ejas.. kalo beli besa, semester dia juai RM38.. cilanat toi.. amik untung kaw2 pnya tokei ni.. pas balik tuh aku trus basuh.. then esok tuh aku design suma patern kapet then aku upah cutter terkenal (akak aku) utk ptg getah kapet tuh.. sib bek dia mau ptg.. so skang, kapet ori keta aku tak la kotoq dh cam dulu.. tak jenuh dh nak hentak2 debu kapet tuh..

Part yg weekend mmg best, tp bila masuk ari bekerja, mula la.. 1st day je aku dh kena cek balik stock Foreign Fixed Deposit.. memandangkan stock tak balance.. aku baru je take over department ni tak sampai 5 bulan.. mana la aku tau ttg stock2 ni.. dh la kena gempaq yg stock ni maybe dh ilang.. cilakak toi Miss tutt.. klam kabut aku dibuatnya .. blah ptg lak, depa baru nak inform aku yg Manager kena sign suma application form yg mana di apply oleh Non Ac Holder Custemer.. bapak aih.. byk kot.. cam nak menangeh aku dok teliti IC customer sorang2.. 

Yg paling truk dan aku tak syok bila mana aku dh sampei umah kot.. dedua hp aku bunyi.. “kring2x…” .. “arghh.. no bank ni, aku tak day end ke tadik” kata aku lam ati.. “elo, macha,” suara Jaya.. “mana itu inward pnya message.. Miss tutt tak tgk lagik.. lagik u kasik override sama dia”.. pergh.. Jaya sergah aku.. wtf !! dalam pale otak aku, aku dh bagi kot tadik.. then aku tgk ada dh dalam tray blakang aku tuk masuk filing.. aku pn wat la task aku.. cilakak, aku tak tgk Officer dh sign ke lum.. lahabau toi..

Then, Miss tutt trus rampas phone dari Jaya.. “mana itu message.. u kasik sy override, tp msg tak kasik.. sape simpan?? Mane u letak??” kata Miss tutt.. 

“sy dh kasik sama Miss tutt maa..then sy tgk ada blakng tray, so sy kasik la itu msg sama En. Sal (bkn nama sebenaq) 4 his balancing”.. jawab aku.. 

“sy blum cek maa.. mcm mana u bleh kasik sama dia.. u aa… sy mau hold itu customer pnya duit dulu sampai sy dpt itu msg”… kata Miss tutt lg..

Gila kau, nak hold duit customer.. dh la the next day tuh dia cuti sampai Selasa ni.. mampuih aku kalo customer mai bank & complaint..  USD 6000 lebey kot.mau mengamuk customer kalo kena hold... 

Miss tutt marah aku kaw2 pnya.. padhal sblum ni kami rapat giler kot.. siap kdg2 dia bahasakan diri dia mak.. dia pangey aku anak.. tp, ikut apa yg Jaya gtau aku, Miss tutt da tamau override pape benda yg aku kasik.. wtf..

The next day tuh, aku jumpa Assistant Manager aku personally dan dia tau ttg mende ni.. tp saje wat2 bodo tatau .. then aku admit salah aku sbb tak double cek balik.. aku wat2 la ayat sedih yg aku sanggup responsible dan resign dari post aku.. Cuma aku request nak tgk CCTV sama ada aku letak salah tray ataupun mmg aku dh letak dalam tray Miss tutt… 

Aku sedey gila kot.. selama dekat 2 thn aku kije, tak penah pn aku wat kije halai balai.. short 1 sen pn aku ganti.. Excess duit, aku gtau.. aku tak rembat pn.. sblm aku balik, keja2 dan meja aku, aku kemas dulu.. aku sedey sbb kena tuduh yg aku tak bagi mende msg tuh kat Miss tutt.. hurm.. sampai bila la nak mcm ni.. dh mcm2 kije aku mintak,tp x dpt.. aku nak blah cepat dari bank ni.. aku dh tak tahan lg..

0 comments:

Post a Comment