Monday, May 9, 2011

sHort Update ..

Short update.. memandangkan lama xupdate blog sbb bz, arini update la sat.. tadak pe sgt pn nak share.. juz aku masih aku.. huhuhu.. masih tak tau pe citer dgn SPA Perak.. sengap je.. lain2 pn same.. vacant byk kuar tp semua yg tak seswai.. 

Aku masih terkejar2 utk penuhi matlamat @ azam aku tahun ni.. Cuma, yg aku bley banggakan bila clas fizik aku masih berjalan dgn kukuh walopn baru2 nih ada skit krisis melibatkan student aku.. aku arap dia still dapat dtg lg tuk abehkan suma silibus sbb aku letak harapan yg tinggi utk diorang nih.. aku tak pandang sapa yg klas top @ not.. aku target suma diaorg akan score dalam Fizik je.. itu matlamat aku.. walopn student ciput, tp yg ciput ni la yg sng aku nak guide… so, buat Tieya Hamid, gelak sokmo.. ahakz.. arap, abah ang akan ubah pikiran.. bodek2 skit..

Utk tusen kat umah plak, aku dh lost sorang budak.. tak ley nak blame memana pihak.. it just bukan rejeki aku.. sbb parent dia nak anto dak ni gi clas Fardhu Ain.. Which is very good for her.. yuran clas Fardhu Ain lebey murah dan masanya clash dgn jadual tusen aku kat umah.. so, her mom decided utk berhentikan dia dari tusen.. walopn aku dh bg solution agar dtg tusen weekend, tp tawaran aku di tolak.. sbb apa di tolak.. sbb yg agak personal.. bukan niat nak menjatuhkan memana pihak, tp daripada total 9 orang budak yg ada, ke semuanya bukan dari kalangan org berada.. Majority, ayahnya adalah drebar lori dan ibunya plak tak bekerja.. 

Penerima Anugerah Guru Cemerlang 2011 .. a.k.a bakal tokoh Maal Hijrah 1433 M. (white board tuh penting)

So, dari sini aku leh paham yg jumlah yuran tu, maybe terlalu besar bagi diaorang.. Dan yg paling mengejutkan aku bila ada 2 bradik ni nak stop jap sbulan gara2 ayahnya tak dapat nak bayar yuran.. citer ni aku dapat dari member 2 bradik nih dan aku masih xdpt bersemuka lg dgn depa.. sapa xmau duit kan.. tp, aku tak la kisah sgt mende nih.. as long as budak nih ada minat.. aku leh pertimbangkan utk reducekan yuran, tp masalahnya parent tanak dtg bersemuka dgn aku.. bygkan, budak darjah 2 nak masuk tusen pn dtg sndri je.. sape mak pak, haram.. aku pn tak knai.. 

Pape pn, aku dalam proses nak splitkan clas ikut tahap.. masih dalam proses lg.. dan so far, maybe clas utk darjah 2 akan aku pindahkan pada weekend & aku akan accept gak utk darjah 1 & pra memandangkan ada sorg stdent ni, dia bawak adik dia.. pra skolah lg.. sebaya & kawan anak buah aku.. aku bagi latihan, dia leh buat.. salah, aku tunjuk je.. then dia diam sat dalam seminit dua, pastu dia jawab lik.. bygkan aku bg soalan 30 29 28 .. 26 .. .. 23 .. 21 .. – dak ni ley jawab part2 yg aku tingai tuh walopn turutan dia terbalik.. lmbt, tp anak buah aku yg bijak pn tak dapat settlekan.. so, aku accept dak nih sbg student tanpa amik payment.. -> jumpa I di pintu surga k .. ahakz..

Short update pejadahnya nih.. ehehe.. ni lak gambo2 keta kelisa yg own mintak aku tlg carik.. sebijik ni kemaih gak laa.. plat pn chantek.. masih dalam proses mencari, bukan apa.. tadak la rajin nak tlg sgt pn, tp juz nak amik pengalaman & try blaja loan arrangement.. tak rugi wat mende ni suma.. Fardhu Kifayah.. huhuhu..







Disbbkan aku tak brapa menat dgn Mentor, yg Astro plak citer ulang.. so aku lepak la kat luaq sambil tgk ikan aku.. ikan kelisa silver ni aku baru tukaq ujung bulan lepas.. Tukaq k !! bukan beli.. sbb ikan aku yg lama dh besaq & takmo makan (maybe tercekik kaki cengkerik kot).. so, daripada mati, better aku tukaq je kat kedai ikan tuh.. tokei dia pn okei.. bg dia kelisa mutiara (Saratoga Jardini) sekoq, aku dapat Kelisa Silver sekoq dgn puyu 2 ekoq.. ahakz.. Silver ni, walopn tadak nilai, tp dia cantek gak.. nak plak yg black arowana.. sejibik cam silver cuma ada kaler itam2 skit.. mahai gak tuh.. berbanding dgn Mutiara, silver ni buruk lantak.. jadik lg senang nak bela.. kalo mutiara, nak kena tukaq2 menu sampai aku pn tatau apa lg yg dia nak.. takkan nak bg Snack Kombo Kepsi kot ?? aku pn jarang makan menatang tuh.. lebey ar..

Utk proses pembelaan kali nih, aku campurkan dgn 3 ekoq Angel Fish, 2 ekoq ikan piranha (Lampam kot) ngn sekoq ikan Parrot (dh mati kemarin).. asainya aku nak amik Discus, tp cam mahei kot.. sekoq RM40.. minyak keta seminggu tuh.. ehehe.. kalo dapat anak dia dalam RM10 ke bwh, leh la pertimbangkan..

 

Ni, aku upload video akuarium aku.. motif, feeding frenzy.. tp terlambat skit rekod.. tp takpe, still ada lakonan unik dari ikan2 aku.. saksikan.. yg mana aku pn tak pnah tgk piranha(ikan lampam td) makan ulat.. demnn.aku baru ingat, yg piranha tuh, ikan Silver Dollar. 

Sementara tgh upload td, aku sempat carik review pasai Silver Dollar. Mengikut http://www.wikihow.com/Care-for-Silver-Dollar-Fish , ikan ni vegeterian.. tp kalo tgk dalam video aku, ikan ni makan ulat.. which is Herbivor.. ahakz.. magic2..





    


Free Image Hosting

0 comments:

Post a Comment