Thursday, July 7, 2011

Skru HiLanG ..


Diam xdiam, dalam hampir 2 bulan ni, dh 4 kali aku masuk bengkel keta.. drpd timing belt yg dh cukup time, kemudian ke plug Denso Iridium, standet services termasuk tukaq brake pad tayar blakang and arini battery lak… ni suma gara2 salah bajet time la.. asal masuk tgh tahun je, nak service keta mesti cam cipan pnya.. byk bnda nak kena tukaq.. 

Ni lum lagi nak servis air cond & cuci radiator.. nih pn dh dkt RM160.. pergh.. arini, dalam dok kalut nak tukaq battery, time park keta kat masjid, aku cam prasan skru tayar depan keta aku ada 3 je.. hurmm.. mana p lg 1.. udah?? Ptt la rasa bawak keta cam gampunk je..



P la kdai tayar, udah alang2, buat la balancing & alignment skali.. time aku abeh kije, aku pn gi la kdai tayar tadi. Dia saspek cam ada orang nak curi sport rim aku.. sbb ada cam bekas2 cap jari kat rim dgn body keta.. aku pn cam prasan gak laa.. cilanat toi.. brani depa try nak curi rim aku.. ingt murah ke??

Next week, nak kena tukaq lak arm pe tah.. fore arm kot.. sbb stering aku tanak center.. gara2 fore arm ni bengkok (keta xciden).. mula2 dia bajet cam bawah sribu.. mak aih… mmg la murah skit dari produa.. produa mintak dekat 3k.. mana leh tahan.. baek aku tukaq keta baru je.. tp, tokei kdai tayar ni cakap dalam 5 rat je kot.. pakai dulu sbulan, kalo stering ok, baru bayaq.. kalo x ok, bukak balik.. ahahah.. ni yg aku suka dengan Mr. Lim nih.. dia mmg gentle pn.. ni bkn skali 2 aku dgn dia.. dulu time tukaq spring dgn absorber Viva pn dia kata lagu tuh gak.. siap masa nak suh tukaq balik spring asal, dia dh kuaqkan balik duit yg di bayaq.. 

Ntah la.. byk giler pakei duitnya.. takpe la.. ni suma dugaan.. tp, jangan la sampai nak mencuri plak.. nih yg xsyok nak bawak keta gi tmpt tusen.. kang nak balik, keta dok atas bata je.. mmg aku cari bomoh siam kot.. eheheh..


Free Image Hosting

1 comments:

  1. denso gua sebijik camni kene rembat dah malam semalam... so sad

    ReplyDelete