Thursday, August 9, 2012

Samsung Galaxy Note Receive Android Jelly Bean 4.1 Update ...



Salam.. Sorry lama xupdate.. bz skit.. dalam aku sedang menaik tarafkan interface blog aku nih, aku telah mendapat 1 maklumat terkini ttg update untuk Samsung Galaxy Note N7000 kepada Android Jelly Bean 4.1.. Mengikut laporan dari Sam Mobile, Android Jelly Bean 4.1 akan mula di “pasarkan” pada sekitar bulan Oktober nih.. antara model2 yg akan mendapat update nih adalah Samsung Galaxy SIII, Samsung Galaxy SII, Samsung Galaxy Note dan maybe Samsung Galaxy Note II..

Mengikut Sam Mobile, kesemua model ni telah lepas ujian dengan Firmware yang baru nih dan berfungsi dengan baik skali..  Samsung hanya menunggu kelulusan daripada pihak Google sebelum Samsung bleh mereleasekan update Jelly Bean 4.1.. Galaxy Note sndri dijangkakan akan mula menerima update sekitar bulan Oktober ini.. 

Ada beberapa isu yang dibincangkan iaitu ada kebarangkalian yang Note xkan dapat full update untuk Jelly Bean 4.1 tetapi hanya akan dapat bundle pack saja.. Bundle pack bermaksud pengguna Note akan menerima beberapa upgrade saja daripada keseluruhan yang telah dibuat dalam Jelly Bean 4.1..

Ada juga yang berpendapat jika Note II dilancarkan dengan menggunakan ICS 4.0.1, jadik, Note akan menerima update penuh beberapa bulan selepas Note II dilancarkan.. Jika Note II di lancarkan dengan Jelly Bean 4.1, pengguna Note mungkin hanya akan terima update dalam bundle pack saja..
Namun, semua maklumat ini belum disahkan oleh Samsung lagi.. Sama2 la kita tunggu.. kalo dapat update dlm bundle pack pun jadik la asalkan ada beberapa new features disamping bugs fixed bg menyetabilkan lagi Note dan juga battery consumptionnya..

Free Image Hosting

1 comments:

  1. agak la kan sekarang nie dah boleh upgrade x note kepada jelly bean... note 2 dah pun release... jd mesti dah dpt full pack kan...

    ReplyDelete