Monday, June 6, 2011

TiMing BeLt..

Salam.. 1st entry for this month.. maleh kot nak update.. aritu nak update dh tp converter video aku lak tak menepati kehendak aku.. ahakz.. so, utk entry ttg ikan, akan aku hold dulu sementara.. 

Kali ni aku cuma nak wat short entry berkenaan dgn Timing Belt kereta kelisa.. ikutkan, sehari sebelum, masa aku online, aku cuma tau yg Kelisa ada 3 belt.. tp lepas aku tukaq kat Tech Auto Service, ada 4 belt kot yakni Timing Belt, Power Stering Belt, Air Cond Belt dgn Alternator Belt.. yg maha tuh timing belt laa.. harga belt dia RM185 tokei ni kira kat aku.. 


Lama gak tunggu.. dulu aku wat kat perodua tak sampai 2 jam.. tp mahai la.. lgpn, ada sbb2 tertentu.. so, aku pn decide wat kat bengkel feberet aku nih.. yg xthan tuh, labour charge RM75 kot.. cam aram.. dh cas untung atas barang cukup la.. lg mau cas upah pomen.. gampunk toi.. tp nak gi kdai lain, maleh ar.. tokei ni kira jujur lg dalam hal2 produk2 kenderaan kita nih.. 


Walopn ari ahad, byk gak keta.. yg Kenari depan aku dok wat top overhaul kot.. blakang aku ada Nissan Sunny apek mane tah, tgh btoi fan dia.. sebelah Nissan nih, ada lak Atos.. paip ayaq dia bocoq.. enjin berasap.. baru beli la kot.. tp seken hand laa.. aku sampei lam kul 11 cenggitu.. siap dalam kul 2 lebey.. lama bapak dia wat.. yela, mekanik 2 org, keta berduyun2 … ahaha.. so, at the end, total aku kena RM370.. mmg kaw2 pnya… tmasuk la dgn kos tukaq brake pad skali.. brake aku dh abeh kata tokei nih..



Free Image Hosting

0 comments:

Post a Comment