Tuesday, June 22, 2010

siCk ..

Salam.. 2day ok sket compared to last few days.. sejak Friday night aritu, selsema skitnya pasal.. aku demam sampai ke arini.. kejap ok kejap demam balik.. pening pale.. punca dia, gara2 nak ngayuh before went out with dak2 neh 4 watching the World Cup.. smgat nak kayuhnya pasal, malam tuh aku wat 20 round keliling lorong depan umah aku.. total distance tak la jauh mana.. dapat la dalam 8km.. huhuhu.. tp mlm tuh, kayuh pn ok, kurang penat.. peluh pn cam lambat dh nak ngalir.. nek bukit pn dh konsisten.. so aku pn kayuh la non stop.. dekat2 orang nak azan Isyak, aku pn stop la.. trus mandi.. time mandi tuh bersin la plak.. then idung dgn tekak dh semcam.. alih2, betoi la apa yg dijangka.. selsema truk melanda.. asalnya weekend tuh aku nak ngayuh sampai Kg. Jambu, alih2 ape pn tak jadi... sampai la ahad.. nak dekat maghrib tuh, condition aku dh mcm ok.. so aku pn wat la keja2 skit.. cuci filter Aquarium, ganti air Betta Fish aku..then aku basuh lak keta.. pastuh cam biasa gosok baju keja, prepare suma barang.. bgn je esok pg, seram sejuk semacam kot.. tekak perit gila... trus je aku call Officer aku gtau yg aku nak gi jumpa doc pg tuh.. bukan ape.. nak MC la.. tak tahan dh.. tp at the same time, aku rasa bersalah la gak.. sbb MC ari isnin.. the most busy day in every week.. jarang ada staf dapat cuti on Monday.. tp apakan daya.. aku totally tak larat.. then aku pn gi Poliklinik Ng & Lim.. lama gak tunggu.. dh la drive sensorang.. abah, pepagi lg dh kuar.. then bila sampai turn aku, aku pn inform la kat doc yg aku demam.. dia pn pegang la dahi aku then dia cakap panas.. aku gtau dia aku camni sejak Friday night.. dia pn cam tekejut gak.. lama gak dia cek pernafasan aku.. then dia cek throat.. dia kata maybe cam denggi.. aku pn cuak dh, then dia suh baring .. dia cek suma badan aku to find any red spot.. Alhamdulillah.. nasib bek tadak.. then dia cakap dia kasik antibiotik ni then aku kena test mkn half dulu.. kalo better baru dtg amek lg half.. nama ubat tu Augmentin kalo tak silap aku.. doc lak kasik mc 2 ari kat aku.. so ok la gak.. balik tuh mmg tak larat laa.. aku makan ubat then trus rehat.. dh dekat ptg skit baru rasa cam lega.. then ptg tuh aku sempat ngayuh 5 round.. huhuhuhu..

Arini pg, bgn rasa cam pening2 lagi..tekak pn pedih.. tp takla seteruk smlm..aku anto mak gi kije.. then trus balik.. plan nak ngayuh pg ni.. lepak2 atas katil, sado2 dh kul 11.45 pg.. huhuhu.. kensel je laa.. duk kat umah pn tak byk benda leh buat.. tu pn aku basuh cap ngn selipar aku.. then belah petang skit, aku basuh pinggan yg anak buah aku guna.. belambak.. nak dekat kul 5, aku pn bawak anak buah aku gi amek mak aku abeh kije.. then mak aku ajak gi usha barang2 utk aku Assestment PTD nnt.. maklumlaa, aku tracksuit ada selai je.. kasut pn dh barai.. mak aku dok bising dh suh bli.. tp dh aku blum gaji, aku pn maleh ar.. then tadik dia kata takpe, guna duit dia dulu.. aku pn gi la satu kedai sukan ni.. mlm td tgk track kat The Store, cam tak besh.. paha dia cutting kecik.. kat kedai sukan ni, tokei dia rekemen la satu track ni, mmg selesa dan padan la.. aku pn rembat.. brand Attop.. murah je .. RM22..cuma kaki dia jenis loose.. tadak getah.. then usha lak kasut.. tp aku ilek je. maleh nak cakap byk dgn tokei tuh.. kasik can dia settle dgn custemer len dulu.. ada la 2 mamat ni.. pakei smart.. tp cam bapuk la skit.. cari kasut.. belek sana sni.. yg tokei ni pn promote la memcm siap sampai tnya budget lg.. mamat ni nak saiz 8.. tp yg ada size 9 ngn 7.5 je.. ahakz.. lama gak.. dlm 20 minit.. alih2 aku dh tak tahan, aku usha muka tokei tuh, then dia nampak aku, aku angkat kaki aku.. tnya, "ada size tak?" .. huhuhu.. dia kata ada.. then dia bawak Puma.. aku test, cam ok tp ngam2 je.. then dia kasik lg satu.. Asics.. time ni la mamat 2 ekor tu blah.. hahaha.. penat je ang layan.. bukan diaorang bli pn..bila aku sarung Asics ni, mmg best la.. cam walopn Puma tu semat lg, tp Asics ni selesa.. ejas pn ejas, bagus tokei muda ni, leh kautim..apak dia je cam arem skit.. elok balik umah, aku bg idea kat mak aku, mintak tlg ada makcik depan umah ni, suh jahit kaki buat cam treksuit biasa.. then aku sarung kasut, isi air lam botoi, trus aku kayuh pusing Air Kuning.. kayuhan yg bertenaga.. huhuhu.. hanya skali je aku berenti rehat...pape pn, yg penting, aku akan try to be fit back before gi Assestment nnt.


cam style je.
.



lupa nak wat effect kat awan blakang tuh.. ahakz



rest & go at Taiping Central


Mom & Dad..

0 comments:

Post a Comment