Tuesday, July 13, 2010

aNjink..

salam.. ahaha.. saje je nak share skit.. kebetulan malam ni tadak tusen dan tak kuar memana.. ptg tadik, aku pulun siapkan kije aku secepat mungkin.. tepat je kul 6, trus aku blah.. sempat singgah kedai ikan jap.. beli ulat.. kasik ikan aku makan.. tahan la 4 ari kot.. lgpn stok udang dgn kap dalam aquarium ada lg.. mau tahan dekat sminggu suma neh.. sampei je umah, setelah siapkan pape yg ptt, aku pn stat la ngayuh.. maklum la.. last aku kayuh thursday lepas.. tuh pn ringan2 jer.. pusing area taman.. ada kot dalam 4km je.. time tuh aku tanak heavy2 sbb nak preparekan mental & fizikal utk assestment PTD kat Sg. Petani..

aku pn kuar umah.. bajet nak wat dalam 10km lebey.. sampai dekat Surau pasti dekat area air kuning.. jln nak kesana leh tahan gak.. byk bukit..tp, tgk2 jam, dh lewat..around 6.30pm dh.. aku pn maleh ar jejauh sgt.. nak dekat Maghrib.. so bajet pusing 3 round area pasar malam Air Kuning je..kayuhan cam besa je.. sampai je dekat Air Kuning, aku pn layan la road biasa (area nak ke Kilang Spritzer).. sampai je sebelah Kuil, ada 3 ekoq anjink laa... 2 ceklat 1 puteh.. time aku lalu je depan tuh, aku perasaan yg ceklat tuh usha blkg dia, blkg dia yg puteh, puteh trus bgn, sprint kat aku, yg ceklat ni pn join skali.. cilakak toi.. sib bek 2 ekoq je.. aku pn tak sempat nak sprint.. alih2 kiri kanan anjink tuh sergah aku.. mcm2 dalam otak aku dok pk, nk berenti, tkt kena gigit.. kang kena penyakit anjink gila lak.. yg kaki 2 dedua terapung2 dok acah dekt muka anjink dedua ekoq tuh.. tadak respon kot.. dalam detik tuh gak, aku nampak aku moto LC nak lalu, alangkah bengangnya aku bila moto tuh patah balik.. aku sorg2 je kot.. aku rasa moment tuh ada dalam 20 saat kot.. mulut aku pn dok sergah balik anjink tuh.. sampai la yg anjink puteh tuh sergah member dia kat sebelah kiri.. baru la diaorang berenti tepi jalan.. mmg lahabau pnya anjink.. jaga kuil tuh ckup la..jgn la kacau aku..

dh kena kejo tuh, aku pn moral down dh tuk cycle kat situ..trus je aku balik umah.. dh la dulu aku penah jatuh moto sampei patah tulang bahu sbb kena kejo anjink.. mmg kenangan pahit tui.. tp yg aku sndri plik, feeling tuh tak lama, sbb dalam 3 minit pastu, aku dh xrasa cuak ke ape ke.. rasa cam nothin je.. ntah, maybe sbb aktiviti bersukan dpt mengawal aliran darah dgn lebih terkawal kot.. huhuhuhu.. pape pun, aku ada plan jahat utk anjink tuh.. wait n see..

0 comments:

Post a Comment