Monday, March 7, 2011

What the F??

Salam… bowink malam neh.. tadak mende nak wat.. nak stady pn maleh.. fenin pale.. ahakz.. arini, time keja tadik, masa aku cek system cuti aku, aku tgk cuti aku still pending.. argh.. what the F ?? 

Aku tnya la ABM aku, dia cakap 15 due utk EPF & Socso.. then aku apply 14 nih.. Monday lak tuh.. peak day la katakana.. Aisey.. aku pn tlupa.. ptt la still pending lagik.. then dia tnya aku either aku leh sampai sini cpt @ x.. sbb aku cakap aku ngn fmly nak attend kenduwi kat kDah & trus gi oLiday kat sna.. padahai, aku saje je nak lepak kat umah.. huhuhu..

Tp, b4 aku lunch, dia cakap “ok”.. then bila ptg lak, dia wat2 gempaq nak tnya member2 aku dulu sama ada bley or x... cam haram je.. xkasik pn takpe.. aku simpan tuk bulan lain.. then, xdpt cara baik, aku wat cara notty.. ahakz.. MC kan byk lagik..

**********

Then, 2day aku lewat skit sampai umah sbb byk kije kat bank.. bygkan time aku nak jumpa bos, bos dah balek.. then, ada akak ni pangey aku.. dia cakap yg aku & member aku sorg ni purposely saje balik lmbt last Friday tuk claim OT.. what the Fak ???

Friday balik 4.45pm kot.. pejadahnya nak siap kije lam 45 minit.. gila ke ape.. then aku tlg member aku nih prepare cheque book & gak balancing aku byk terjejas gara2 bos la xsign2 lg..spjg dh 2 tahun aku kije kat bank, xpnah la aku nak ngulat @ nyembang2 lebih dari 5 minit.. setiap masa aku mesti wat kije.. sbb ape?? Sbb nak balik cpt laa.. bila aku dgq bos “tuduh” mcm tuh, punah ati aku.. ingtkan bila dapat bos sebangsa ni bleh la jadikan dia sbg payong.. bkn la nak mengharap sgt.. terkilan sgt aku.. maybe dalam this week, Friday pnya kije, aku akan tinggalkan bila cukup time.. aku dh muak camni.. dh la kena tuduh.. then depa ni gak suka buli aku.. mulut cakap ada rotation dalam tugasan harian.. tp, at the end, yg diberikan, kepada aku sorg gak.. what the fak lg??

Aku pnah merungut kat x-CC aku.. asik2 aku jew.. then dia kata aku wat kije kmas.. senang dia.. time tuh cam bangga la kijap.. tp bila dh tukaq CC skang, ala2 sama je gak.. dh la urusan loan pn aku kena wat.. kalo ada Jaya lg aku pening.. kalo cust bukan kaum dia, ini tak kena, itu xkena.. kekdang siap ngengada mintak ic la ape la.. cuba kalo adik bradik dia mai.. laju je.. then tauk kat aku suma mende.. ingt aku nih P.A dia ke?? Dia suka blagak cam jaguh kampong.. arituh dia wat2 champion la dekat mamat india nih.. skali mamat tuh nak send money ke India.. then camne tah, aku tak paham bahasa depa.. so Jaya pn mai tlg.. tp dia pun fening.. last2, dia blah wat2 marketing kat dpn dgn adik bradik dia.. bila aku xcall customer, dia marah.. bila aku nak call, dia pas geng2 dia pnya transaction.. nak complaint, mcm curah air kat daun keladi.. payah toi.. what the F?

Letih la camni, aku dok prasan, depa ni mcm nak pekena aku je.. sama ada depa nak aku brenti @ depa tanak aku apply utk ape2 post yg ada.. mmg menguji kesabaran btoi.. nak mintak cuti yg aku mentionkan awal td pn kena main tarik tali..

**********


Ptg ni, aku tak sempat ngayuh sbb dh lewat.. jadik, aku plan nak check la barang 2 beskal aku nih.. then tgk tayar cam kurang agin.. “pssttt” bunyi angin bila cucuk pam kat tayar..aku tekan2 pam tuh, alih2 angin kuar kot tiub pam tu.. aisey.dh bocoq.. aku pn, xpk pjg, trus gi kdai Eng Hern.tp dia tadak.. bini dia je aku.. “mini pump ada x”. “ini mcm ke?” kata bini dia sambey amik dkt 4 jenis.. gila, harge suma 3 angka.. aku ingt nak amik Zefral.. then auntie tuh suggest pakai Topeak.. cam style gak.. dapat la, harga lebey  kurang je..bila ejas2, dapat kurg 50.. barang OEM.. pam ni leh pakai dual mode sama ada Presta (tiub kecik) @ Schrader (tiub moto).. pam ni gak leh ikat dekat body beskal.. kalo kat eBay,td aku usha dalam RM80.. sepruh harga daripada apa yg aku dapat td.. sempat gak aku kerling kat Topeak bottle cage.. belas2 hengget je.. tp ilek lu.. nak pakai duit byk nih.. nak bayaq PTPTN lg, nak stndby utk Rod mancing lg.. then nak simpan utk sevis keta / gi course kat Bangi & attend kenduri kawen abang sedara aku kat kuantan Mei ni lg.. 


Byk giler blanje.. Arap2 tusen aku kat umah ni penuh la.. tambahan lak Finaz & Mariam dh berenti dari pusat tusen aku... ni suma gara2 masalah dalam keluarga depa.. payah bila fmly probs melibatkan education anak2.. kesan dia, pada aku laa.. rugi RM80 sbulan.. depa 2 ni plak dak pandai.. syg toi..aku dh brabih dekat seratus ahad lepas.. prepare barang2 utk tusen kat umah ni tmasuk dgn buku kerja budak2.. kalo ada yg tak dtg, jiwa kacau aku.. then aku plan nak wat kelas on Monday & Tuesday khas tuk UPSR.. mak aku cakap td, ada parent India req utk math form 2.. tp sorg je kot.. mane leh tahan..


**********


Yg pasai rod mancing td tuh, Man ajak aku gi Ban Pecah, kat Kuala Kurau dalam tgh tahun ni.. saje mancing dkt laut.. tringin gak aku.. Maybe nak gi dalam 2 @ 3 ari kot.. nak bkemah kat sana.. tp syg, panjang maybe xley join dh.. Member dh nak kawen.. pasni, tinggai aku dgn Man je la.. Man pun, aku rasa xlama tuh.. esok2, bnikah gak la tuh.. tinggai la aku sorg2. Jenuh.. bebalik pasai rod ni, nak bli baru, mahei.. mau dkt 6 – 8 ratus.. jd aku tnya officer aku kot2 dia ada rod yg xpakai dh.. cam biasa, tekaan aku tepat.. dia offer aku dalam 150.. rod Rapala, motor lak Abu Garcia.. tp utk ultralight weight la.. Around 8kg max utk ketahanan rod tuh.. gamble je laa.. bukan nak pancing white sharx pn.. 

So, pas isyaq tadik, aku pn godex2 la beskal aku sambil pasang headlight yg aku bli ikut eBay.. RM3 jew.. ahakz.. pas siap td, sempat aku try kayoh jap.. mmg cerah light nih.. ahakz.. Cuma, light ni tadak kaki (stand) sbb universal purpose.. leceh toi.. so aku kna la modify Diaflex lamp Merida aku ni. Aku cabut lampu pemantul cahaya tuh, kaki dia, aku ikatkan kemas2 dgn headlight yg baru sampei nih.. kira bolelah utk emergency purpose.. kekdang blik kayoh dh malam, xnmpk jalan.. 

 


Da la.. ngantok nih.. kRooh2x..






    

0 comments:

Post a Comment