Sunday, October 24, 2010

baNk DiNNeR


Salam geng.. alalalal.. penat2.. i baru je tiba dari Penang kul 1.40 pg tadik.. Attending bank dinner dekat EQ Hotel Penang.. btolak ptg tadik, sempat la sampai sejam sblm staff stat masuk hall dinner tuh.. dh la kena jadik drebar.. akak2 ni plak suma kedekut keta depa.. nak gak sumbat dalam Mini Cooper aku ni.. badan sorg2 dah la leh tahan gak.. 

Kalo ikutkan, dinner tahun ni tak best sgt.. sbb Tan Sri Chairman tak mai.. aku pn tak amik port sbb pe dia tak mai.. yg ada hanya la RM Northern Region.. ni kali kedua aku attend dinner bank.. last year, dekat tempat yg sama gak. Siap dapat bilik utk tido lg.. tido sorang2 lak tuh.. last year Tan Sri mai.. jd dari mula sampai la penamat, sumanya menarik.. 

Yg lagik best bila aku menang lucky draw utk personal dan dapat table draw.. utk lucky draw tuh, aku dapat Sony Photoframe dan utk table draw tuh aku dapat Coffe Maker.. berbaloi gak gi.. dapat adiah.. leh belajo camne nak dok hotel.. aku ingt lg pas check in, receptionist kasik aku kunci.. ditakdirkan aku dapat tingkat 6 manakala officer aku, Mr. Jaya dpt tingkat 10. 

“ketingg… “ lif bunyi. “ok Jaya, mau turun nnt u msg sy eh” kata aku kat Jaya.. aku pn galas la beg, mata aku melilau kiri kanan dok tgk nombor bilik.. sambil tuh. rasa jakun pn ada sbb siap nampak pemandangan luar hotel kot.. maklumla, lobi hotel ni cam open skit.. jd leh la tgk pemandangan.. aku pn sampei la depan bilik.. aku jolok kad then aku tarik, tp pintu takley bukak.. Then aku pusing la memcam gaya.. wat kot tuh, tukaq kot ni.. lama gak.. dh bepeluh2 dahi.. org lak tadak yg kuar dari bilik.. sengap je wings area room aku tuh.. lama2, bila dh cuak, “Jaya, i pnya pintu tak ley bukak laa..” Jaya pn jawab “takpe2, i turun tgk”.. 

Jaya sampai, dia amek kad tuh, dia jolok then dia tarik pintu, pappp.. pintu tbuka.. “cilaka toi..tadi sy watt tak bule..”.. “u buat macam mana macha?” tnya Jaya kat aku.. aku pun tunjuk laa.. “deyy macha, u sudah jolok, u kasik tarik trus laa..lg mau tunggu apa..ptt la itu pintu tadak mau bukak..”.. ahahaha.. cinabeng toi.. aku lewat dalam 3 saat je kot.. memalukan

Time dinner lak, memcm la event yg menarik.. yg aku tak leh lupa bila nombor aku naek.. ahaha.. terjerit aku kat meja tuh.. kena gelak kot.. aram toi.. abeh je dinner, yg dapat lucky draw kena trus amik adiah dkt ballroom pe tah.. Staff yg len suma tinggai aku sensorang.. depa bengkek ati sbb aku baru masuk dh dapat mcm2.. ahakz.. smpi je depan ballroom tuh, “JieJie” ataupun kakak dalam bahasa Melayu tepuk bahu aku.. dia ni yg ajar aku sbulan masa aku training masuk bank dulu.. dh la mabuk, mulut bau tak ingt dunia.. pergh.. Cuma yg best bila dia kepit tgn aku.. ahakz.. “i ikut u masuk sama2 aa.. i tatau apa macam mau amek itu hadiah…”.. dia dapat Kenwood mini home theater kot.. wat jeles aku je..

Itu dulu la.. tp tahun ni, dh Tan Sri tak mai, hadiah depa bagi 30 biji handphone je.. mana cukup.. last year, almost 70% percent yg attend akan dpt hadiah.. aku cam frust laa.. sbb aku dok aim tv plasma 52 inci model Panasonic tuh.. kalo bab makan, pun tak best gak sbb ikan pn cam tak fresh.. lauk pun tak sempoi.. Tan Sri ada dulu, lauk “geruun”.. dh tuh, kalo nak tido hotel, kena bayar sndri.. last year, bank sponsor utk setiap staff.. Then gi dinner pun leh claim RM40 utk minyak & tol.. tp tahun ni apa pn tadak.. 

Yg best cuma pengacara majlis je.. aku cam tak caya bila di announce kan bahawa Dee jd pengacara.. siap pakai dress tuh.. dgn rambut tinggi dia.. menari2.. klako siot.. lawak plak style sensored2.. huhuhuhu.. spjg tempoh dinner td, 2x gak aku lari ke toilet sbb takut kena jadi mangsa Dee utk menari depan pentas.. ahaha.. tamau aku.. dh la pakai pelik2.. menari lak tuh.. wat malu je.. Time nak balik, aku tgk ramai org dok tangkap gambo dgn Dee tmasuk la yg Cha Ya Nun Alif.. ye la, klako kot dia dalam majlis tadik.. Then, aku gtau kak sham yg ramai tngkp gmbo dgn Dee.. Then dia pun ajak aku tlg tngkp.. “Keciikkkkkk”.. bunyi kamera kak sham.. tp tadak flash.. aku pun tak reti ejas.. dee la kata “bateri kong kot..” huhuhu.. then aku kata kat kak sham, tngkp guna henpon je.. So, dapat laa.. Then kak sham paksa lak aku bgambo dgn dee.. ahahaha.. lawak kot.. Artis Malaysia Pertama yg Berjaya tangkap gambo dgn aku.. 

bila aku salam dgn dia, dia bukan la jenis yg macam suma orang tgk.. dia ok je.. sama cam laki laen.. Cuma dia suka bawak karakter lembut dalam majlis2 yg dia handle.. cara dia senyum dan hulur tgn, cukup pro laa… 

Drpd riak wajah dia, aku dapat 1 pengalaman baru dan pengajaran.. Agar, tidak menilai seseorang berdasarkan kepada pandangan kali pertama.. lalalaa..

Dgn Dee yg sempoi giler..


Bgmbr dalam jamban..



Free Image Hosting

0 comments:

Post a Comment