Wednesday, October 20, 2010

menCoba Maxis bBand..


Klik pada gambar untuk besarkan


Salam.. saje nak share skit ttg masalah bband yg aku alami sejak kebelakangan nih.. Celcom masih lagi gagal mem’fixed’kan ntah ape masalah pada network depa sejak hampir dh 2 minggu neh.. aku pn dah nek fedup tunggu.. terngiang2 lg kat tlinga aku bila mamat customer sevis tu kata coverage tadak maybe sebab WALL..”takkan saya nak kena robohkan dinding umah kot?? Kalo sbb wall, sejak dari bulan 4 arituh dh mmg takleh guna.. tp ok je saya guna dh hampir 7 bulan” jawab aku dgn tegas dan tenang.. ahahah.. kalo nak gtau benda yg aku dh tau, bek aku takyah call.. aku leh admit la mmg btol apa dia cakap.. tp aku dh guna 7 bulan kot.. Either depa kena do sumthin or aku terminate je sevis bband nih.. semak kot nak kena bayo walhal tak guna pn.. mmg la bband tu saport EDGE tp dah mcm naek kekura dari umah aku ke johor kot lembabnya.. ape kejadahnya suma ni??

Then, setelah berpikir panjang, aku meminjam broadband dari akak aku.. brand CSL kot.. HSPA USB Modem tuh.. 3.5G.. mmg laju siot.. gempak giler. Aku download full album The Reign Of Kindo size 89MB dalam 3 minit je kot.. then aku siap update iTunes ngn Nokia PC suite aku.. tp yg tak beshnya sbb aku aku guna prepaid broadband.. daily usage, 1 ari RM8.. mahei kot.. 

Aku tgh berkira2 utk tukaq pada Maxis bband next week.. Cuma aku sedikit cuak dgn komen2 ttg hidden chagers dan quota yg diberikan.. aku pn tak expert lg ttg mende alah nih… tp 2 benda yg menarik aku jumpa kat web Maxis td.. 

1.    1). Ttg chagers RM100 untuk activation fee.. mahei siot      
2.    2). Ttg existing customer leh dapat pakej RM68 tuh pada RM48 je..

Mende ni masih dalam siasatan sbb mak aku tersalah amek no ada mamat yg juai bband nih.. aku masih tak dapat bedah siasat mamat ni lg.. 

Maybe kalo ada kengkawan yg terbaca entry ni, buleh la ngumen dan share skit kalo korang ada ttg apa yg aku perkatakan..



Free Image Hosting

0 comments:

Post a Comment