Wednesday, August 18, 2010

2nd Assestment...


 b) Pemeriksaan Penglihatan.        
i)                    Jarak Penglihatan “Visual Acuity” 6/9
(tanpa memakai cermin mata atau kanta lekap- ”Contact lense”)
.         

Ni la antara syarat utama utk aku lulus assestment bg 1 jawatan neh.. bygkan, aku bercermin mata.. daripada maklumat yg aku dapat (Timbalan Ketua Pengarah Negeri) negeri mana tamau habaq la, dia kata “kalo pakai spek, kami tak amek” .. bygkan, terkedu aku dengaq.. aku contact TKPN ni pn secara kebetulan je atas saranan daripada keluarga member baik aku.. walopn aku taknak mintak tlg yakni mengunakan “kabel2” yg ada, tp dgn kewujudan “kabel2” ni pn tak mampu membantu aku utk layak ke stage ke 3 iaitu interview, sblm aku dapat berkhidmat di Jabatan berkenaan..
Aku nak buat apa??? Kalo berat badan, leh lagi turunkan, tp ni mata.. takkan aku nak tukaq mata baru kot?? Tringat lak lagu Bunkface – Diskriminasi..
Tp, adakah yg tidak bercermin mata itu berkualiti?? Apa itu kualiti?? Kualiti ni benda yg subjektif sebenarnya.. sama juga dengan cantik.. ada orang kata katak itu cantik dan ada gak yg kata sebaliknya.. jd, adakah aku ni tergolong dalam makhluk2 yg tak berkualiti?? Adakah yg tidak berspek itu cukup sihat dan mantap fizikalnya?? Hurmm.. tp bila definisi kualiti ni disempitkan dgn syarat2 yg tak munasabah, peluang hampir kebanyakkan rakyat akan terjejas.. 
Adakah aku minta dilahirkan rabun jauh di dunia ni??
Lalalala… arap Allah akan tunjukkan pada aku jalan yg terbaek utk diri dan masa depan aku..
Mood : Sad / listen to Black Dog Bone – Khayalan..

0 comments:

Post a Comment