Saturday, January 22, 2011

2nd RiDe..


hoLa.. hye u olls.. huhuh.. gedix sat.. penat, baru lepas stady skit td.. Tajuk Pembiasan dalam Gelombang.. chapter form 5.. dh nk bkulat bijik mata dok tgk nota & buku nih.. 

So, dis week maybe aku teramat2lah bz sampei Friday ni kot memandangkan Audit dari Head Office nak mai selasa ni.. 2nd Audit, kalo mai, pergh.. cam nak prepare gi perang kot.. memcm report & filing nak kena cek balik.. then nak kena stady ISO lg.. tkt dipanggil nnt.. tp takpe.. wat rock je.. keja pn byk xsiap lg.. ni gara2 kak iNa la.. nak tumpang aku tadik.. huhuhu.. Sorry kak.. kalo tak tumpang, leh aku perabih lg kije aku skit2.. balik lmbt arini xpe.. jgn sampai xblk plak lgsg next week nih..

Balik je td, pas bedal nasi ngn teloq goreng kicap, trus bsiap dgn sut aku.. walopn kaki dh stat sakit2.. tp wat xreti je.. then, trus kayoh tnpa arah tuju lg.. aku gi kayoh smpi tmpt smlm gak.. sakit kot kaki bila kat kswn cam bukit skit.. oppss.. tlupe.. arini waa kayoh ada gaya skit.. pakai spek Oakley yg waa bli kat Plaza Bandaran a.k.a Beijing.. mahei siot.. sape nak, leh contact aku.. skali postage lam RM20.. leh ejas laa.. tgk tmpt.. ahakz.. nih serius ni.. 

Maklumlaa, cuaca paneh terik kot.. silau mata.. jd tpaksa la menyematkan diri dgn sunglasses.. Oakley plak tuh.. ahakz.. dgn pnuh gaya aku kayoh.. time blk, cam xnak lalu dkt area umah akak aku.. jln dia cam aram.. tkt spoke patah laie.. aku pn pusing la kat area Taman Assamara.. then “ter”selisih dgn mamat Chinese ni.. MTBian gak.. 

Tak tahan, Helmet Sixsixone, then aku prasan cam Camel Bagpak kot.. adei.. aksesori je dh nak dkt sribu.. tp kayoh, senget bdn kot tepi.. sah2 tgh penat.. ahakz.. huhuhu.. aku pn sama gak.. 

Sampei je depan umah ketua kampong, ada kelibat 3 ekoq lembu.. memula bajet cam ok je.. then bila yg sekoq ni stat movement.. cam cuak lak.. cinabeng toi.. aku da la pakei baju merah.. tringt lak citer org kena tanduk lembu time kecik2 lu.. tk jd aku, trus aku belok masuk lorong kecik.. dh jadik jauh lak nak balik umah. Nak tanak, bedal je laa.. 

Sampei je simpang nak menghala naik Taman aku, aku "terjoin" konvoi budak2 baru balik skola.. yg bebudak ni pn 1 hal gak.. haram toi. Saje je nak nganjing aku.. elok aku terjoin, yg sorg budak pempuan ni trus sprint.. aa-Ree toi.. aku dh penat kot.. byk plak mata yg memerhati.. sekoq2 stat potong.. aku pn, tinggikan skit badan sambil wat2 sedut ayaq.. ahaha. Cover line maa..

Elok je nak masuk ke jalan utama masuk taman aku, aku pn ala2 menye”print”kan kayohan aku.. bukan pe, blakang ada pakcik follow maa.. guna beskal tua lak tuh.. sampei je 2/3 bukit nak masuk taman aku, pergh.. mcm nak baring tepi rumput je bai.. tak bley blaahh.. time ni la bus skola nak lalu pn… mmg haram toi.. “kayoh bang..kayoh”.. kedengaran suara2 sumbing dalam bus.. sib bek ada spek Oakley.. jd orang taman tak knai aku.. sbb sblum kuaq, time aku tgk kat cemin keta, dh macam Farid Kamil pn ada.. 

Sampei je depan umah, trus letak beskal aku tepi keta.. keta aku kt depan umah maa.. then ala2 wat regangan.. bukan ape, nak show off maa kot org lorong aku.. maklum la.. ada pakcik ni, dia ada Giant Anthem biru kot.. tp pakai kayoh pusing depan umah je.. jd, utk mencuakkan dia, aku pn wat2 la stretch down.. ahakz.. aku perati, dia dok usha aku kot.. kemaih la katakan..

After that, biasa la, blas jambu & betik yg pak aku dok juai depan umah.. ehehe.. pekena teh O sepam.. then wat2 kayoh seround pusing lorg.. ala2 nak ending.. then elok je nak sampei umah, aku nampak kelibat pakcik Jamil usha aku.. ahaha..

“baru kayoh ka”.. dia tnya.. “lama dh.. ni baru stat balik” aku jawab.. then, trus la.. sembang sat depan umah.. provoke dia skit.. member2 dia pn ajak dia kayoh gak.. then, dalam nyembang tuh baru aku tau.. dia ni old riders kot.. dulu kaki road bike.. tp dh lama stop.. knowledge pn leh tahan..

Penah ride ngn budak M’sia kot kat area kamunting..  perghh.. aku dok ayat la dia.. kalo nak save cam aku, amik je Merida kat kat Hock Seng.. kalo bajet lebih, aku suh dia amek Giant kat Tepeng.. kedai pe tah.. kurang2 leh wat member kayoh ptg.. 

Huhuhu.. dh la.. nak set team bola aku jap.. esok malam dh game.. nnt aku update lg..








Free Image Hosting

0 comments:

Post a Comment