Wednesday, January 5, 2011

taDak taJuk .. !!


Berbalik pada program transformasi diri yg aku war2kan, nampaknya terdapat byk kekangan dalam melaksanakan program berkenaan.. ewaahh.. ahahaha.. mana tak nya.. cabaran tahun ni lagi gempaxx kot.. 

Sbg cth, tusen aku.. klas sekolah rendah, baru ada 3 org je kot.. yg BM, haram.. buang duit minyak aku jaa.. yg bestnya plak si klas Fizik ni, dlm aku dh give up smlm (aku tak prepare lg nak ngajaq pape kot.. pejadahnya tajuk WAVE tu??) – aku dh msg bdk2 kot ptg td kata kelas mlm ni kensel.. buat ari sabtu ni.. dh kensel udah la.. ni gatai jubo tgn plak gi tpon tmpt tusen siap tnya krani & cikgu2 len.. sampai malam ni kot tusen call aku.. pening pale otak aku.. dh org kata kensel, kensel laa.. aku kot yg ngajar.. siap dlm msg tuh aku dh mention bahawa diriku ada “Cikgu Firdaus”.. mcm mana la depa ni nak SPM.. simple task pn takleh nak paham.. 

Nk xnak, kena menjawab gak la aku tadi pun.. tp yg baguihnya, aku xtipu.. aku mmg x ready lg, so aku cakap je la.. cikgu krol ala2 sound aku “kalo leh, 1st class jgn kensel”.. malu gak aku.. tp otak tak jalan maa.. tuh 1 hai..


Model : Mini Cooper S (Convert to Kelisa) 
For sale – RM80k and above..
Body full convert to Kelisa eZi – full accessories including exterior design but still use Mini Cooper S original engine.. 1.6 with 6 speed auto transmission with 17 inch rim..
Reason for sale : Nak bli Myvi..


iklan sat.. Yg lg 1 plak, keja aku kat bank ni makin btambah2 kot.. smlm aku di arahkan utk blajaq pasai loan.. tiap2 pgi aku kena naik ke loan dept then turun blk sblm 9 suku.. wtf?? Aku masuk bank pn kul 8.48 am.. nak blajo pejadahnya.. ahahah.. nape aku kena blajo?? Aku pn tatau.. maleh tnya byk, org suh, aku wat je.. bkn rugi pn.. katanya, kalo loan perlu org, aku la candidatenya.. hello??? Aku ada segulung transkrip kot.. bg la recommendation jdi Senior Officer ke.. baru la gempax dgn gaji yg lumayan.. takyah pk nak wat tusen2 dh.. tp arini, slambe derk je aku blajo sampai kul 11 pg.. tuh pn sbb org dh mula ramei dtg bank.. bgs gak.. aku telebih time, ABM aku tak marah pn.. siap tnya aku blajo pe tadik..

Kalo hangpa nak tau, arini aku blaja pasai nak buat loan rumah.. best kot… mcm2 mklmt aku leh tgk.. bak sni Ic hangpa, aku leh tau hangpa byk duit ke x.. kdg eksen je lebey.. keta besaq, nk tukaq minyak itam pn pau mak.. ahakz.. (xberkenaan dgn yg idup @ mati – kalo terkena, pdn muka ang.wakakakaka.)

Xpa la.. plan2 kayuh.. rasanya aku leh phm mende alah loan2 ni.. sng je aku blajaq td.. pasai tadak org bising2.. dok kaunter ni laen, mcm meniaga kat pasar borong.. nak plak terpandang muka2 hat blur tuh, sah2 dia mai kat ang “ abg, ikan temenung ada??”” mcm gam punk.. sejak bila bank ada share juai ikan??

Tuh dh 2 hai, yg cik puan sorg ni plak, xabeh2 nak marah.. pening dh pale otak aku.. dia salah, aku kena, aku salah, sah2 aku kena.. org laen slh, aku kena gak.. ni, kalo aku sambung lg, mau makan penerajang pg sok.. ahahaha.. gila toi.. mane la nak dpt laki yg baek cam aku zmn skg nih.. ramai dh yg bekenan nak wat menantu… tp sabit aku je tamau.. 

Pape pn, megi aku tak kembang lg.. huhuh.. woit, aku tak stadi lg kot.. sok klas BM lak.. ntah ada budak ke x.. Fizik pn tak tgk lagi.. briya je wat modul smlm.. cam gam punk.. ahaha.. ada modul kot.. angpa ada ka ???





    



Free Image Hosting

0 comments:

Post a Comment