Saturday, February 12, 2011

2 tHinGs .. !!


Hola.. update lagik.. huhuh.. dh lewat pg nih.. tunggu aku aku guna laptop lama sgt tadik.. sampai abeh quota bband nih.. jenuh kena topup lg 1GB.. buang lui btoi.. 

Arini nak story ttg 2 mende.. first, pasai heli aku.. tadik aku dapat call dari Puan Letchumy.. bgs dia nih.. call aku kul 6.45ptg .. ahakz.. OT ke puan oit?? Ahakz.. dia explain la kat aku.. dia ni dari KPDNK.. dia suh aku dapatkan No Airway Bill @ Tracking Product Number dgn jenis courier yg digunakan.. then dia explain la yg mmg toys adalah dilarang import ke Malaysia melainkan kena declaration dulu.. drpd explaination dia yg panjang lebar, kiranya aku still ada chance utk dptkan balik heli aku sbb Kastam leh kuarkan surat pengecualian dlm tempoh 3 hari dgn syarat kena dapatkan suma maklumat yg depa nak.. aku baru je anta email ke China, seller dari eBay tuh.. Hopefully dia akan reply a.s.a.p.. 

Bkn pe, sian kat anak buah aku.. asai posmen lalu.. “helicopter”.. huhuhu.. battery pn dh sampei dkt sbulan.. in case kalo tak dapat gak, maybe aku akan buat report dekat eBay utk refund balik duit aku.. mende ni suma adalah good experience sbb kalo tak buat, kita xtau, then ada byk proses pembelajaran trutama skali on how to communicate with others.. pd yg berminat nak beli item2 scara online, aku suggestkan agar jgn tkt, cuma angpa maybe ptt google dulu, cari experience dari org Malaysia yg maybe pnah bli barang yg angpa bli.. other than that, angpa gak leh rujuk dkt web Kastam Msia or direct je call ke KLIA utk tau either barang tuh leh dibawak masuk ke Msia or x..

Yg ke 2, plak.. ahaha.. poyos je.. aku tgh bsiap nak ngayoh kot time Puan ni call.. elok je letak phone, dh kul 7.. aisey.. mula ar.. jemmm.. dh nak Maghrib ni.. ujan plak sepoi2 bahasa..  Then dgr suara Puan Mak , “gi je, kayoh kat2 cni”.. ahakz.. dlm ati aku, pe barang.. aku dh siap satu sut complete.. siap leh join LTDL lg.. 

Ni gambar pas abeh ngayoh td.. 

Aku masuk blik, amek lmpu tail yg baru sampei, then trus gi psg kat beskal skali dgn meter.. Then trus sprint.. syok oo kayoh time ujan & dlm keadaan ala2 terdesak.. aku kayoh laju je kot tadik.. aku dok tgk meter tuh reading antara 20kmh – 25 kmh.. kalo nek moto, mmg la rasa lam lambat siot.. baik lari lg laju.. tp angpa try tgk ngayoh.. huh, leh putus urat paha.. 

 total distance = 11.06km

Dalam ngayoh je, time lalu depan kdai Weng Sports, dia nampak aku.. dia angkat tgn sambey senyum kat aku.. ada “chan” la nak ejas murah lg barang pasni.. cycling pants aku pn selai je.. kalo cam td, ujan, jenuh la esok.. elok dalam lg 2km nak sampei umah, org dh azan.. aku pn lg laju laa.. sampai je 1km last, perghh, meter pnya reading dari 14kmh-18kmh je.. naik bukit maa… dh la landai, panjang lak tuh.. mmg perit pahe time tuh.. 

 Average speed laks = 20.3kmh

Yg si beskal lak, usah dikenang la.. barai gile kena air ujan.. kotoq.. aku jirus2 camtuh je td.. then lap skit sblm sorok balik beskal kat dapuq.. ahakz.. mula ingt dalam kul 9 td, nak godek2 la beskal tuh.. alih2, anak buah aku bukak Raja Lawak.. aiseh.. sangkut trus.. maleh aku.. tgk esok la kalo dan.. td dok plan la nak kayoh pas subuh esok.. alih2 time nak cari baju suaq suma kat penyidai, tadak !! rupenya, dalam bilik mandi lg daa.. tgh direndam dalam timba… kotoq sgt td.. camne ni nak kayoh sok pg??

 total time = 32 minit 49 saat (amcm bad?? ada bran??)

Dh la esok bank buat roadshow.. maleh aku gi, aku ada tusen kot.. ni pun baru je pas stady topik last dalam chap wave.. dh ready.. sok nak kena repeat balik sbb Athirah baru masuk kemarin.. Haida pn cam blur2 je sbb sat mai, sat xmai.. jd sblm kasik test, kena ulang la balik..






    


Free Image Hosting

0 comments:

Post a Comment