Thursday, February 17, 2011

Tara KuCa .. Ca !!


Quota bband pn dh nak abeh.. nak amek hat 5GB, mahei bapak plak.. hish, lecei toi.. takley nak download Naruto.. dh la kena share time weekend.. akak aku nih, pergh, kalo ngadap tenet, bleh bejanggut tunggu.. dh krekot2 janggut aku tumbuh, suma gara2 tunggu dia abeh online laa..

Shari, ceh, dalam 3x dia online.. skali online, dkt 3 jam.. bygkan laa.. kalo bapak aku tokei maxis skalipun, leh bankrap bisnes camnih.. ahakz.. biasa la adik bradik.. tak meriah la kalo xngutuk.. 

Yg aku ni plak, tahun ni je, dh 3x aku demam.. yg arini, pnca dari smlm laa.. tidoq dalam igloo.. mana tak kecut trakea aku.. batuk pn dh mcm bunyi kucing nak muntah.. yekkss.. tp arini ok skit laa.. Cuma sblm bgn tdoq pg td je.. aku rasa cam paneh sgt.. tak larat, lemah longlai.. then, aku trus call officer aku, gtau yg aku maybe mc today.. pdhai, azam aku tawun ni dh tanak mc lg.. at least sampei April.. ahakz.. 

Tett!! Tett!! Tett!! Lebey kureng camtuh arr alarm hp aku bunyik.. cilakak toi, aku mimpi tadik.. badan xlemah pn.. ahakz.. baru plan nak lepak2 kat umah sambil lyn movie.. walopn cam fenin2 skit, aku tetap gi kije.. sampei la dalam kul 11 gitu.. nyesal gile aku dtg.. skali, officer kasik aku btenggek application form.. suma nak bayaq bil bulan jan lepas.. byk kot.. kena buat dekat 12 cheque.. yg xtahan tuh, ada plak yg mcm tertinggal, then sanggup dia datang tepi aku, tarik form yg dh dia kasik kat aku tadik, dia selak skit, then dia sumbat lg.. cilake toi.. 

Time ptg lak, si minah CC aku neh, nah.. skali dia kasik transaction “big2 custemer” kat aku.. bkn skit.. byk kot.. aku, yg plg fedup dalam bank ni bukan ape, mulut tuh, sekoq manis cam tabuq gula kt bibir.. ikut rotation la ape la.. pdhal, senin lepaih, baru je aku dapat transaction tuh, arini dpt lg.. kimak rotation pe nya cenggitu??  Kadang kalo key in house cheq pun sampei 3x dlm sminggu.. angin gak aku.. arituh skali terlepas gak.. baru depa tau.. maleh la nak maki2 nih, kija sama2 dpn mata..dok ngadap muka tuh gak..xsyok laa.. tp kalo dh kata rotate, buat la cara rotate.. ada 7 teller kot.. pejadahnya rotate kalo 3 ari jatuh kat aku.. 2 ari baru kat org laen.. dh tuh, yg lg 5 tuh watpe??

Bila time EG (ex-gratia), dpt point cam pu key jaa..  0.3, 0.4 laa.. kalo 1.0 = RM1k.. jd kira la sndrik.. yg keja cam gaban, aku.. tp officer sng je dpt sampai 1.5.. kalo officer gaji smpi 4k, kira la.. kali ni, apa ja yg xkena, aku tulih dalam buku kecik aku.. ada sorok dkt celah ketas dalam laci aku.. ahakz.. siap date, time & type of transaction lg.. tunggu la time appraise nnt, kalo marks aku bawah 70%, tau la angpa.. time tuh, manager pn ada.. baru depa nih ketaq skit.. 

Sebut kije je, tensen.. takley aku.. menyirap 1 badan.. 1 badan , 1 Malaysia.. ahaha.. yg ley ilang tensen skit pn, bila time tusen.. tmbh lg arini sorg murid lama kembali ke pangkal jalan balik.. btambah la balik clas aku pon.. yg syok tuh bukan ape, depa ni ada la gak minat nak blajaq.. bila tnya pn, leh la gak jawab.. kdg2 tuh cam kagum pn ada.. lg 1, sbb ada minah yg suka glak nih.. kalo dapat gelak, Masyallah.. leh jatuh duit hantaran.. ahakz.. jgn mareh ye Ummul..
Syok bkn ape, time depa nih, aku dh lepaih.. time aku dulu, tak mcm depa.. byk silap yg aku wat.. lgpun tadak guidance.. jd, time depa nih, aku try all out la nak tlg bg depa ada bright future.. at least, busuk2 pn, depa tau nak wat ape in future..





   




   

Free Image Hosting

0 comments:

Post a Comment