Thursday, February 10, 2011

Happy ..


aLoha.. bertemu kembali kita dalam “Anda ada brapa saat?” ahakz..  alalala.. tinggai sejam lg sblm kena tidoq.. maklumla, kna dapatkan tidor dan rehat yg cukup.. arini, aku berada dalam keadaan 90% happy. 10% lg tuh, usah dikenang laa.. mmg feeling yg tak menghappykan langsung.. tambh plak bila pandai cakap tp xpandai buat.. what the f? 

ok, leave it.. cont wit the best thing.. hurm.. 1st skali, bila Miss Tay pangey aku.. ingtkan nak bagi keja blambak2 cam ari2.. dh lali sgt dgn tone manje dia sbut “fi, dausss…” dia suka pangey aku “anak”.. dia plak “mak” ahahaha.. angpa ada??  Aku pn pi la, then dia cam nak bcerita rupenya.. aku pn dok la btingung.. ape critanya?? Hurm, rahsiakan dulu laa.. tp, something good to heard & need to take immediate action.. 


 surat pekejadahnya tu?? nntkan

pastuh plak, bila otw nak balik bank, dah abeh lunch.. receive cal dari umah la plak.. “Paksu, helicopter paksu dh sampei.. ada cop kastam”.. mentang2 la pak dia kije kastam tepeng.. aku pn suh la pas kat atuk dia.. atuk dia, abah aku la.. abah kata ada parcel dari Hong Kong.. hurm, aku pn tak ingt dh.. either heli @ brg beskal aku.. 



aku tau yg dirumah tu excited je nak membukaknya.. jd aku terpaksa ngalah sbb aku pn nak tau pe yg sampei.. alih2, barang beskal aku daa.. happy tp frust gak.. btambah frust lg bila aku semak dekat web Kastam Malaysia bahawa import barang mainan kena declaration ttg material & pe lg tah.. borang tuh dari Kastam Msia.. 
 
pergh, udah, nak wat cane ni.. dh dkt 2 bulan.. dh la parcel tuh sellers ni anto dgn tambang murah.. tadak nombor rujukan lak tuh.. smlm gak aku anta email dkt 3 pgwai kastam yg berkenaan.. haram, tak jawab lg.. 

Sampei je umah, aku tgk suma barang beskal aku dh tsusun sblh laptop.. ada 3 benda .. aku beli Seat Bag, Tail light & bicycle speedometer.. murah je, dalam entry lepas aku ada tunjuk receipt brg2 ni.. dalam 50 hengget.. ada yg kata mahal @ membazir, tp, lantak pi aku la.. duit aku.. ehehe.. kebetulan plak td ujan, aku pn pasang la mende2 tuh suma.. yg tail light ni, guna battery AAA.. sib bek aku ada yang charge pnya.. tahan lama skit.. lmpu dia mmg style la.. clamp dia pn mudah laa.. tak mencalarkan seat post.. then, aku pasang lak seat bag, smart dowh bag ni.. cam beg mahai.. org laen bli seat bag smpi 3 rat kot.. aku pnya 15 hengget je.. and finally adlh speedometer.. aku pn tak paham sgt camne nak guna.. manual lam bahasa Mandarin kot..



Da siap suma, elok la ujan pn stop, aku pn try laa.. suma ok kecuali speedometer nih.. tak jalan pn value dia.. aku pn tatau ape yg salah.. tgk gambaq pn takley paham.. lama gak aku dok krunais mende alah meter ni, dh takley, last aku bungkuih balik beskal aku kat dapuq, masuk bilik, trus online cari cara nak pasang.. ampeh, dalam eBay, manual dia English.. tp kat aku bahasa cina.. mana la nk phm.. then aku cari video kat youtube.. rupanya magnet dkt spoke dgn magnet detector tuh, kena letak rapat.. jarak antara mende alah ni cuma 1mm je..pastuh, aku try psing tyar, baru la meter ada value.. syok2..




Pada yg ada minat yg pelbagai, tp kos menjadi halangan, aku cadangkan jgn takut utk guna eBay.. cari la seller yg ada store.. tgk seller tu pnya feedback.. then, mai jumpa aku, apply debit card, register dgn paypal, then leh start shoping.. tambahan lak China skang byk ciplak barang2.. kualiti pn sap sap soi.. bleh tahan la.. kira berbaloi eh.. lampu tail tuh, kalo kat sni, paling murah pn RM10.. tu pn kalo tak salah, statik je.. aku bli ni baru RM6, siap ada 3 mod.. Lampu merah biru.. yg cycling meter lak, mana ada yg murah.. kat kdai beskal suma juai Cat Eye.. branded laa.. tp cat eye velo 5 pn dh dkt RM70.. wired tuh.. mane leh tahan.. lgpn, mende2 ni kdg kejap je.. kalo dh mmg minat kayoh, mende2 ni tak jadik alasan laa… cam aku, nak, tp tak mampu, jadik, cari la yang murah & baru dekat eBay.. 

Kalo ada yg tak yakin dan nak tnya, leh je tnya kat aku.. aku sedia menolong.. 





    


Free Image Hosting

0 comments:

Post a Comment