Sunday, February 20, 2011

Suka.. Duka..

Assalamualaikum.. PeaCe.. u oll’s sehat ke?? I sehat2 je.. ahakz.. gedix.. arini dh genap 7 ari aku batuk2.. sejuk time tdo rasa nih.. xpe, malam ni, kipas ke ape ke, suma aku tanak buka.. siap nak tidoq pakai baju lg. biaq peluh2.. baru cam model skit.. huhuhu..

Entry kali ni tadak pape sgt.. juz nak share ttg cycling jew.. aku tgk la, kat Taiping ni, da makan ramai org cycling.. leh katakan tiap2 time aku ngayoh, ada je muka2 yg aku tak pnah nampak.. beskal pun leh tahan gak.. cam, aku ada ternampak beskal Polygon dkt A.Rahman.. maybe mamat tuh lepak minum teh tarik kot.. then penah gak nampk yg guna Trek..

Kira, dh advance la.. tahap beskal 5 angka dh tuh.. Cuma, yg xbest adalah attitude org2 sekeliling yg maybe kurang supportive skit.. bukan ape, cam smlm.. aku kayoh, then ujan turun.. aku pn on la taillight aku.. Cuma, time nak mlintas kat simpang2, kebnykkan keta tanak bralah.. siap hon2 lg.. aku beskal je kot.. 2 roda.. kecik, ujan plak tuh, tadak bumbung.. mmg tadak belas kasihan langsung.. tp, sometime, ada gak yg stop & bg aku jalan dulu.. Normally yg stop ni, slalunya Chinese la.. depa ni sporting.. kalo Melayu, aku bukan la nak kutuk, tmbh lg time2 ari minggu.. byk la yg ekzos meletop-letop.. haram nak bagi laluan.. siap horn lg ada la.. 

Kot la aku dgn keta, aku leh trima la gak kalo kena hon.. ni, beskal kot.. pejadahnya nak show off kat aku?? bukan beksal aku bley “rem” pun.. arini pn sama, jalan tuh, simpang dua kot.. cam bentuk kepala lastik.. aku dari kiri, bila nak dekat pecahan simpang tuh, aku pn masuk la ke kanan plan2.. siap bg isyarat tgn lg. ada la sekoq mamat nih, bawak saga BLM je pown, tak dan2 sgt dok cucuk angin blakang aku.. then, bila aku melintas, dia hon.. pe motif?? Nak show off kat awek ke?? Kalo awek tuh bingai, okeh.. acceptable… ahakz.. sporting la skit.. Lake Garden tuh, kawasan rekreasi.. laju max kat lake, 30kmj je.. aku kayoh td kat kwsn tuh dlm 23kmj.. mmg xguna akal btol la mamat tuh.. tadak fizik sivik lgsg..

 Credit to Telstra BigBlog

Dalam sedikit kekecewaan, ada jugak kegembiraan.. time keliling lake tuh, aku pn dok usha la tasik2.. saje, bkn nak merempit pun.. rilex arr skit.. then, aku nmpk sorang uncle ni.. pegang DSLR model pe, aku pn tatau.. yg best tuh, dia snap aku tgh ngayuh. Pergghh.. aku senyum kot sampai balik umah… masa aku tgk tuh, aku prasan dia focus cam dia kat aku, then dgr ada bunyi snap.. ahakz.. bangga siot.. jgn tekejut kalo tetiba aku jadik cover magazine Cycling Asia..keluaq Nan Yang Siang Pau pn jadik laa..

Then, time balik.. timbul balik probs.. ni attitude kedua org Malaysia.. dan benda ni pn aku paling pantang.. tulang selangka aku pnah patah gara2 isu ni.. ANJING!!..  menatang ni, kejaq aku 2x arini.. satu kat tokong, besaq lak tuh.. sib bek cam dia acah je.. yang sekoq lg ni kecik, tp ligan jauh gak.. jenuh aku pecut td.. sampai meremang bulu kaki.. mmg !@#$% laa.. aku pantang btoi.. kalo nak bela, bela je la.. dh tau menatang tuh camtuh, simpan la elok2 dalam umah.. Rantaikan ke.. ni x, ingt kucing pe.. aku cukup pantang.. tringt Arwah bapak member aku pnah ajaq aku, dia kata, amik teluq rebus, kupaih kulit. Then cucuk jarum peniti byk2 dalam teluq tuh.. then tauk kat tempat anjing2 liaq nih.. depa akan makan.. then bila dia telah, kunyah.. time tuh dia tau la.. mmg akan mati pnya.. tp, aku tak tgamak la nak wat mcm tuh.. menatang ni,xla salah.. dh naluri dia camtuh.. tp, tuan2 dan puan2 menatang nih, tak alert lgsg.. 

So aku arap, pda yg membaca nih, spoting la skit.. xguna pn nak show off dgn org nek beskal.. kalo stakat saga blm tuh, tukaq tayar dgn sport rim 16 inch pun lum tntu leh beli beskal sbijik.. ahaha..





   



Free Image Hosting

0 comments:

Post a Comment