Thursday, February 24, 2011

HeLi repaiR ..


Walalala.. Malam ni, sunyi.. tadak suara2 yg kerap aku dengor.. Suara2 tu mogok 2day.. pasai pe ntah.. maybe sbb alergik kot.. alergik dgn ape?? Alergik dgn aku laa.. asai dgq sora aku je, keja nak marah.. huhuhu.. ntah laa.. umo dkt 30 sok, jenuh la dok nyuntik botox la, kolagen la.. nk bg nampak muda balik.. ahakz.. 

Taktau pn nak cite pe.. smlm kat tusen pn srabut.. dh la xckup prepare utk tajuk electricity.. jadik, aku tpaksa la bg aktiviti jawab soalan spm utk chapter 1 dulu.. bebudak ni lak ada yg bising.. nak marah, xreti.. kalo dajah 2 ke 3 ke, leh gak hayun rotan.. ni dh form 5, da la suma pempuan.. bila la depa ni nak sedaq, spm dh dekat.. kang jadik cam aku, ssh nak dpt kije, part time siang malam, baru depa tau.. huhuhu..

**********

So far, aku dh prepare lebih dari 30 keping flyers ttg tusen kat umah.. aku target dak2 skula rendah jew.. last year ada request.. tp tadak masa.. aku target stat 3 Mac ni.. tp lam masa sama, ada lak request utk klas BM form 3 & form 4.. tp masalahnya payment xbyk.. ngn costing lg.. kalo wat kat umah, makan beso den… ahaha.. jadi la.. kalo dpt dekat lebih, mana la tau leh tukaq pakai Vios lak.. so far, aku dh cuba tarik bebudak ni utk dtg tusen..  strategy aku adlh main helicopter tiap2 petang.. biaq bebdak ni dtg.. ala2, bg depa pegang2 heli nih skit.. then dalam 10 minit, wat2 chow kata nak charge heli..ahahaha.. kdg2 ada yg sampei nak ikut masuk umah.. jahat dak aku??

Cakap ttg heli, smlm aku balik kije lmbt.. then, cam xsempat ar nak ngayoh.. so aku pn lepak la main heli ngn anak buah aku.. masa aku dok pasang battery kat remote, tetiba anak buah aku yg jantan ni dtg.. “ni adik pnya, ni akak pnya” smbil tunjuk jari kat dedua heli aku.. ahhh.. ada hati.. suh la ibu ang bli.. ehehe..kira bgs la aku ajak main sama..  dalam dok baru blaja control heli ni, ada skali tuh, dia tebang tinggi ke awan, aku pn ngek.. kalo dh makin jauh, so dia pnya wireless tuh makin tak efektif laa..

 Blade yg puteh tuh baru..kuning tuh asal.. dgn gam skali

Bila dh xefektif, “pangggg!!” bunyi heli aku jatuh kat atas jalan.. gampangan btoi.. detik kejatuhan tuh, terpelating 2 objek itam panjang ke kiri dan kanan jalan.. aduh, stand kaki heli patang depan blakang.. lg satu, blade pn patah.. mlm tuh kat tusen, aku pn singgah la kedai Long Ze.. tnya gam.. “mau mahai ka mullah”.. “mahai bape?” tnya aku.. dia pn bawak turun.. aku nampak cam RM15.. tp gam ni spesifik utk toys.. ejas pnya ejas, “angkat la.. kasik sebelaih..” ahahaha.. balik je klas, dalam dok kemas2 barang nak kije soknya, sempat aku gam sat heli aku.. mmg style arr gam nih.. kena gosok dgn ala2 marker pen dulu kat crack area sblm buh gam.. kalo dak, tamau lekat..

 Blade yg patah

Td, aku blk lmbt gak.. sbb ada farewell tuk cc aku.. jadik, xsempat nak ngayuh lg.. then saje bg bebudak main heli.. “panggg!!”.. kipas patah balik.. then anak buah aku yg pempuan tuh, “paksu, kaki dia senget ni” sambil dia tarik stand yg patah kemarin.. aku baru gam kot.. dia tarik trus tercabut.. adeiii..kuat gila dak nih.. xpela, anak buah pnya pasai..pas Maghrib td, aku kuar jap gi cari marker, then alang2 kuar, aku gi usha kedai RC dkt Tpg Central tuh.. cari pnya carik, perghh.. dpt pn.. nak sama besaq, tp kecik skit.. blasah je.. murah lak tuh.. budak yg juai ni pn baguih.. knowledge pasai RC tinggi.. then dia suggest kat aku utk gi kdai R3 dekat depan stesen bus kamunting.. “murah bang kat situ.. kawan2 sy slalu gi..kapal tebang kat situ, baru RM15k jew..” aku tdiam.. 

 Stand pn patah


What the f ?? 15k murah dia kata.. rasa cam nak tonyoh muka dia kat keybod kompeter je.






   


Free Image Hosting

0 comments:

Post a Comment