Sunday, February 13, 2011

AndroiD Update 2.1 + LaZy + TiReD..


Oit.. pnat seyy malam ni.. dh le cejuk.. bowink2x !! dok plak sensorang.. pagi td, pas abeh clas, aku pn terdetik la nak try gi kdai Ping Jia .. aritu dia janji nak update x10 mini aku ke Android 2.1 + nak pasang GPS PapaGo!!

 Firmware Version 2.1 update 1

So, aku pn gi la kdai dia.. chanteekk !! adik dia ada.. aku pn gtau la aku nak wat ape, dia suh aku tunggu stgh jam.. aku pn ok je la.. bkn ada nak wat ape pn.. kot la ada bini kat rumah, laen citer arr.. stgh jam yg berharga tuh.. ahakz.. dalam pd dok watt uh, aku pn dok melangut la.. tgk zine, tgk hp then tgk org.. Ramei siot org 2day.. tmbh lg yg da tatau nak wat pe dgn angpau depa, so, kat sni la destinasi depa neh..

 feel like using Samsung I8910


PapaGo GPS - 3D view..

Alih2, dkt kul 2 baru siap.. lama gak.. dia suh la aku setup acc Google & install PapaGo sndrik smntara tnggu tpon loading.. aku pn wat la suma mende alah tuh.. tp, mmg xtipu laa.. Android 2.1 mmg tarbaek. Laju siot dia pnya menu.. interface pn kemas.. then yg paling pntg, dpt cover lik space kat C aku yg asalnya dh tinggai 40MB jew.. skang ada balik dalam 116MB including suma barang2 asal yg aku install sblm update.. aku pn tatau nape xmkn space sgt.. Cuma memory card je lost byk.. yela, PapaGo tuh makn dkt 700MB kot.. 



Antara kesan2 prubahan yg aku dh nampak ialah, slain dari laju, dia jugak ada menu utk optimize battery kita.. mende ni tadak pn sblm ni.. kita leh set trus dari situ.. mmg fleksibel.. then, dia pnya blutooth pn dh tak mcm dulu.. leh direct receive & send skang.. menu & design keypad dia, mmg cukup chantek & kemas.. aku pn xsempat try byk mende lg.. maklum la… still bz dgn memcam benda.. 

but, 1 thing for sure, tokei tuh explain kat aku yg maybe month end ni, x10 mini leh upgrade ke 2.2 laks.. pergh.. kalo leh ke 2.2, mmg “cara” arr.. suma installation akan masuk trus ke memory card.. baru la jimat space.. so, we wait & see until the time come.. 

Then, pas install Helix Launcher dkt pjbt tanah ptg tadi, memandangkan ujan pn da stop, aku pn chow trus balik umah.. siap2, trus gi ngayoh.. 

Cuma arini cam tired skit.. sbb tak rehat @ tidoq ptg.. kayohan ptg ni agak pelan, aku perati meter dlm 20 kmh je.. tp bila aku tgk dalam speedometer, bacaan cuma 19.8 kmh je.. siot toi..tp mmg agak cam tak larat pn nak kayoh..

 total distane 25.29 - 11.06 = 14 kmh something kot..
 Average speed = 19,8 kmh jeww..

 total time 1 jam 16 minit 34 saat means arini aku kayoh hampir 44 minit.. 

Disebabkan masa masih byk, so aku pn decide masuk lake garden plak.. saje nak increasekan distance kayohan aku.. tak byk keta, xdak lgsg org kayoh beskal.. maybe sbb lepas ujan kot.. waalala.. sleepy already.. later, I will update some more.. chioww..



p:s / for those who want the PapaGO installation, you all can request from me..





    



Free Image Hosting

0 comments:

Post a Comment