Thursday, February 10, 2011

Life..

Walalala… Weh, Salam.. lama xupdate entry.. ahakz.. bz banget dowh.. maklumla, dah ngayuh balik, so kureng la masa skit.. malam2 dh penat, so tgk2 blog je.. nak taip pn dh maleh..

Skang ni, ari2 kayoh sampei ke Lake Gargen, kekdang, kalo da lewat, aku kayoh sampei pejabat tanah je.. kira ok la tuh.. jauh gak.. dah jadi cam regular customer lak kat atas jalan2 di pekan Taiping.. 6.45 petang je, stat la nampak kelibat Merida aku.. 

Last week, time cuti CNY, berhajat la kayoh pagi, dapat la sehari.. ari kamis..tu pn cam tak bley bla je.. penat dowh kayuh pepagi neh.. tp ramai la cyclist2 yg gempax2 sepanjang jalan.. leh la wat tegur “hoi2” .. kira, cambest laa.. 

Then, blah malamnya plak, cam besa la, lepak kat a.rahman.. tp kureng la skit.. panjang tadak..eric pn tatau pe citer.. man?? Ceh.. wasted.. ahakz.. yg sekoq lg, majuk kot.. huhu.. sape?? Tamau cakap.. general skiping jee.. 

Lepak malam, konon2 cam style laa.. online guna Android, then balun Symbian lak.. terdetik la ati nak masuk Ovi Store.. surf pnya surf, ada la nampak Ovi Maps.. cam baru update kot.. size dia different.. aku pn slamber je la download.. install la pe suma.. 

Siap!!.. then bila load, dia kuar, old map not ngam ngn new maps.. mau delete ka mau simpan bro?? hp tnya kat aku.. aku pn simpan la.. then, aku “touch” my position.. pergh.. point ada, maps tadak.. udah.. kimal toi.. mula la saspen.. balik je umah, trus cari maps lama balik.. download, then install.. pergh.. sama gak..

Cuak mula mai dah.. maklumla.. aku bergantung harap benor pd GPS nih.. surf pnya surf, jumpa la code tuk reset lik hp.. slambe je aku tekan.. da siap reset, tgk2 jadik cam maps asai balik.. try la bukak, still sama gak cam tadi.. ditambah plak dgn abih suma phone no ilang & software yg aku bli Ori dari Ovi pn ilang gak.. cam lahatuttt toi..

Weekend, bila kedai dh bukak, aku pn anta la balik kat kdai tuh, dia cakap software rosak.. kena anta balik ke Nokia Center .. nak plak time cuti ni, maybe sbulan kot dia agak2.. udah, tamau aku.. dalam dok blur tuh, aku pn tringat ada satu kdai DG ni.. dia expert Gamin.. sbb dulu n97 takley pasang Gamin.. tak ngam.. aku pn tnya la tokei dia.. Cas RM50 kot.. bapak mahai.. tambah lg 7 ratus, dh ley bli GPS Gamin tuh seketoi kot.. 

Then, tringat kdai Ping Jia, tmpt aku bli Android dulu.. kira bagus apek ni. Dia pasang kat aku free je.. aku pn dh tak reti nak wat mende2 alah ni.. dh bape tahun tinggai dunia IT nih.. ni la padahnya.. Cuma, aku tak sempat nak update Android aku ke 2.1 sbb tak cukup masa.. Custemer ramei maa… takpe la.. Jumaat ni aku datang, dia siap offer nak pasang Papa Go lg kat Andriod aku.. ahahaha.. aku dh google, mmg “cara” arr Papa Go tuh.. 

Dalam pada tuh, tadi aku ada clas Fizik.. tak kusangka ada budak lama yg datang balik.. Alhamdulillah.. dia datang try 3 clas arituh, tp dia stop maybe sbb tak ngam ngn aku kot.. td aku tnya dia, nape datang balik.. dia kata cikgu skola ajaq, haram tak paham.. 

Sian budak ni, yg aku plak, tak la prepare sgt nak ngajo arini.. dok sibuk merapu je.. takut la plak kang dia tamo mai dh.. tp time balik td, tinggai aku dgn dia je.. aku teman dia tunggu mak dia dtg.. aku pujuk la dia suh datang lg Sabtu nih sbb aku nak ulang balik.. yela, member dh tak paham, dtg lak tusen, silibus dah jauh.. takpe la.. student pnya pasai, nnt aku repeat balik.. leh test bebudak lama ni.. ntah depa ingt lg ke x, aku pn tatau la.. 

Cuma yg ralat, Cikgu kRol dh berenti.. akan efek clas Fizik aku nih.. dh tuh, Wani dgn Man pn dah berenti.. pergh.. Wani nil eh jadik Cikgu ganti.. dh la Sabtu ni bank wat roadshow… camne aku nak pi???

Da makin suram aku tgk tmpt tusen ni.. Cikgu pn byk yg macam tak berminat dh.. apa la nasib.. satu, satu masalah dtg.. da la susah nak dapat kije skang… aku risau kalo efek clas aku je.. Krani pn tadak, tmpt tusen pn suram.. walalala..

Tensen jadi diri aku ni, pagi ptg, pk pasai kije kat bank.. mana dgn transaksi pelik2, management buat prangei cam hantu.. balik je umah, trus ngayoh, malam, stady & prepare brg kije sok ngn wat memcm lg.. nak pk tusen lg.. nk pk kije xdpt lg.. nak pk kawen ntah bila lg.. mcm2.. dgn esoknya nak ngadap bank balik.. hadui.. tekenan darah pn dh makin naik.. sbb bek la ada beskal, leh la konon2 ngawal kesihatan aku.. ari minggu lg la.. sampei kul 4 tusen.. penat dowh.. balik umah kang, ada plak yg nak ajak bawak kuar.. malam plak, prepare barang nak ngajar.. mana la nak ada rehat.. Enjoy?? Pergh.. lg tadak dalam kamus idup aku.. masa aku byk abeh sama ada dalam keta atau dlm bangunan ja.. 

Mcm katak bawah tempurung.. tp takpe, aku sabo.. Redha.. ujian suma ni.. keep on movin.. chow..





   

Free Image Hosting

0 comments:

Post a Comment