Tuesday, February 22, 2011

Heli - heli JaLanaN ..



Salam.. Syukur Alhamdulillah.. Arini, aku dh dapat heli yg aku bli dekat eBay.. lg enam hari, genap la 2 bulan aku tunggu.. aku pun tatau camne kastam Malaysia leh lepaskan. Mmg leh dilepaskan, tp kalo ikut aku kena wat rayuan dah pick up heli tuh kat KLIA.. tp, Alhamdullillah la..aku pn tatau ape yg jadik, cuma yg aku tau, dalam minggu lepas aku ada buat follow up dgn pihak Kastam & KPDNK ttg heli aku nih.. perghh, cam bli heli btoi tuh.. ahakz.. 

Maybe email aku yg last tuh, telah membuatkan heli aku dilepaskan dari kurungan Kastam .. tarikh pelepasan adalah pada 17 Feb 2011..baru je kamis lepas.. elok la aku MC pun arituh.. barkat.. ahahaha..pape pown, thanks to Kastam Malaysia

Heli ni, bapak aku amikkan ptg td lepas lunch.. dia call aku cakap ada kad dari Pos Malaysia. Aku cam dh leh agak.. yela, mana ada aku bli pape dh.. then dalam surat tuh, indicate yg wakil ley amik.. syarat, owner kena sign.. aku pun suh la pak aku signkan je.. bukan Pos tau pun.. ahahak.. itula kelemahan Pos Msia..



Tp, lepas dh amik, apak aku call, dia cakap ada 2 kotak.. tp dia xbukak abeh la.. aku pn maleh nak memikiokannya.. tp excited gak laa.. 

Nak jadikan citer, aku tatau aku dh post dalam previous entry ke lum, tp aku dh deal la dgn seller dari eBay nih.. so dia pn paham & simpati kat aku.. so dia offer la untuk resend balik heli aku tuh dgn syarat aku kena bayor USD5.. so, pas pk sejenak benak, aku pn bayor je la.. then, baru tadik dia send kat aku yg heli tuh dh diresend td dan tracking number dia akan kasik pas 5 ari.. setahu aku, tracking number akan dpt immideatly. Tp takpe la.. kali ni, aku akan tunggu sebelum 40 ari.. kalo x dpt, aku akan report dkt paypal & claim refund.. aku dh paham term & conditions online shopping skang..

Jadik, kalo dia resend, maksudnya aku akan dapat heli lg .. tp taktau 1 ke 2 ?? sebab ape?? Sbb yg heli yg aku receive arini bukan heli yg dia janjikan utk replacement.. saiz kecik, kotak suma xsama.. sbb tuh KOT dia send 2 heli.. frust tp cam ok laa.. ada 2 heli.. yg frust sbb dia janji nak replace model yg ala2 sama.. tp dia send kat aku, jauh beza kot.. tp, kira ok la.. bila aku survey harga heli ni, kebanyakkan juai dalam USD8.. Means kalo 2 heli dh RM48.. Postage lg.. aku bayor arituh baru RM63 je.. ntah.. rasa cam berbaloi gak.. 



Terpk mcm nak tnya seller tuh, tp kang kantoi la heli dh sampai… jadik, lantak la & hope yg resend tuh adalah heli yg mmg aku pilih.. kalo ikut manual, heli ni leh fly dalam 8 minit je.. tp tadik aku main, ada dekat stgh jam gak rasenya.. siap terbang tinggi nyaris2 nak jatuh atas bumbung umah dh.. mmg powerful la.. sejak dari kecik aku tringin.. jd, bila dh keja ni, aku pueh bila aku dapt.. mmg la agak membazir, tp tak la kerap.. There’s a reason why I’m buying the heli.. berat dia dalam 40 gram je.. dan material dia mmg plastic tahan lasak.. tak merbahaya & susah patah (sbb dh jatuh lebih kurang 5 meter td) .. 

Cuma, heli nih, non upgradedable.. ehehe.. statik jela camnih.. panjang baru hasut aku suh tukaq moto.. aku pn tatau moto dia camne.. haluih bebenor.. maybe kalo ada rejeki nnt, aku nak carik 1 almari utk isi semua barang2 aku. chayok2x...kalo arwah Ashfar ada, mesti dia join aku.. AL-Fatihah..





   


Free Image Hosting

0 comments:

Post a Comment